23/11/2022

L’estudiant Isidre Rius guanya el premi d’Enginyers BCN per un recurs didàctic de realitat augmentada

El treball del Màster de Formació del Professorat busca millorar el rendiment acadèmic davant les classes tradicionals i ha estat provat a l'Institut Domènech i Montaner de Reus

Alumne del cicle formatiu de grau mitjà en l’especialitat manteniment electromecànic utilitzant l'aplicació mòbil de realitat augmentada d'Isidre Rius.

L’estudiant del Màster de Formació del Professorat de Secundària en l’especialitat de Tecnologia, Isidre Rius Girona, ha guanyat el premi al millor Treball Fi de Màster atorgat per Enginyers BCN (Col·legi d’Enginyers, Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona). El treball titulat “Implementació de la realitat augmentada en el laboratori de pneumàtica” va ser dirigit per la professora del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques María Ángeles Cuevas i es va desenvolupar durant l’estada de pràctiques de l’estudiant a l’Institut Domènech i Montaner de Reus sota la mentoria del professor Josep Albaigès i el mentor de l’institut Manuel Pozos.   

El requisit central del certamen determina que el projecte guanyador ha de representar una innovació docent que es pugui aplicar de forma transversal a qualsevol matèria. Per aquesta raó, Isidre Rius implementa en el seu estudi un nou recurs didàctic basat en la utilització de la realitat augmentada per comprovar si permet millorar el rendiment acadèmic respecte de les classes tradicionals. Les conclusions de l’estudi quantifiquen la millora en la motivació i els resultats acadèmics d’onze alumnes de segon curs de cicle formatiu de grau mitjà en l’especialitat manteniment electromecànic, de l’Institut Lluís Domènech i Montaner de Reus.  

Els resultats verifiquen la millora de motivació i de rendiment acadèmic en fer ús del nou recurs didàctic. Tanmateix, l’estudi no permet correlacionar l’eficàcia d’aquest mètode en els casos que el rendiment acadèmic de l’alumne és elevat abans de la implementació del nou recurs, ni tampoc permet acreditar els resultats obtinguts en tractar-se d’una mostra de població reduïda. 

Per contrarestar aquestes limitacions, Rius apunta que caldria dur a terme l’estudi simultàniament a diferents centres de Catalunya, per augmentar la població testejada i verificar la metodologia de forma estadísticament significativa. Per aquest motiu, deixa a l’abast de qualsevol docent el material del seu estudi per continuar amb la investigació. 

Print Friendly, PDF & Email

1 comentari

  1. Dolors Puigjaner |

    Enhorabona Isidre!

Respon a Dolors Puigjaner Cancel·la les respostes

*