29/01/2024

Estudiants i professorat del DEEEA visiten Westinghouse-Tecnatom a l’Hospitalet de l’Infant

Han conegut de primera mà el procés de formació del personal de les centrals nuclears

Alumnes i professors del Departament d'Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica a les instal·lacions de Westinghouse-Tecnatom a l'Hospitalet de l'Infant

El passat 11 de gener, un grup d’estudiants i professorat del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (DEEEA) de la URV van visitar les instal·lacions de Westinghouse-Tecnatom a Hospitalet de l’Infant. Allí van poder conèixer de primera mà el procés de formació de tot el personal que treballa a les centrals nuclears de la província, Ascó i Vandellòs II, operades per ANAV. Westinghouse-Tecnatom disposa d’unes instal·lacions específiques per formar a tots els professionals nuclears.

Per una banda, tenen una rèplica exacta de les sales de control de les dues centrals nuclears, on els operadors de la central fan la formació inicial (que dura fins a 3 anys) i contínua (més de 150 hores de formació anuals). Els alumnes i professors, també van poder observar una simulació d’un escenari operatiu d’operació normal, anomalies i emergències dut a terme per instructors d’operació.

D’altra banda, disposen de diverses aules tallers on es combina formació teòrica i pràctica en els àmbits del manteniment elèctric, mecànic i d’instrumentació.

Finalment, es va fer una visita a l’anomenat “Simulador de Factors Humans”, que és una instal·lació que simula zones reals d’una central nuclear (sales elèctriques, equips hidràulics, zones radiològiques) i que permet formar al personal en tasques tècniques i en les anomenades soft skills i tècniques de prevenció de l’error humà com la supervisió, comunicació efectiva, l’autocomprovació, actitud qüestionadora, etc.