14/03/2017

Estudiants japonesos fan un Study Abroad a la URV del 13 al 25 de març

Els joves de la Universitat d'Hiroshima participen en dos seminaris, un sobre drets humans i l'altre sobre llengua i cultura hispàniques

Les classes d'espanyol ja han començat.

33 estudiants japonesos, a través d’un programa Study Abroad, segueixen durant dues setmanes al campus Catalunya el Seminari Internacional de Drets Humans o bé el curs de Llengua i Cultura Hispàniques, aquest últim amb el programa Start de la universitat japonesa. La Universitat d’Hiroshima i la URV formen part de la xarxa INU d’universitats, i les dues institucions mantenen una llarga col·laboració. L’any passat, van subscriure un conveni de col·laboració d’intercanvi d’estudiants i el rector Mitsuo Ochi va visitar per primer cop la URV.

Els estudiants que s’han desplaçat a la URV han acabat el primer curs i provenen d’ensenyaments de diferents àrees. Al campus Catalunya els fan classe nombrosos professors, provinents de les facultats de Lletres, Jurídiques i Infermeria, treballen amb estudiants de la URV i s’allotgen amb famílies de Tarragona.

El dilluns 13 de març es va fer l’acte d’acollida del col·lectiu, per orientar els joves en la seva estada. Van participar Esther Forgas, directora del Centre d’Estudis Hispànics; el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques Antoni Pigrau, la degana de la Facultat d’Infermeria Roser Ricomà i el professor de Dret Públic Víctor Merino.

Mesa de l'acte d'acollida amb Esther Forgas, Antoni Pigrau, Roser Ricomà i Víctor Merino
D’esquerra a dreta la professora Esther Forgas, el degà Antoni Pigrau, la degana Roser Ricomà i el professor Víctor Merino, en l’acte d’acollida dels estudiants japonesos

Un grup de vint estudiants japonesos segueixen el curs sobre llengua i cultura hispàniques, organitzat pel Centre d’Estudis Hispànics i que coordina la professora Sandra Iglesia (Departament de Filologies Romàniques). El curs es fa en el marc del programa Start de la Universitat d’Hiroshima, que fomenta la internacionalització dels seus estudiants en acabar el primer curs de carrera. A banda de les classes de llengua, fan pràctiques amb els estudiants del Màster universitari d’Espanyol com a Llengua Estrangera de la URV. A la tarda, assisteixen a conferències culturals sobre el paper de l’Estat espanyol en el món avui, introducció a la Guerra Civil espanyola, sobre el modernisme de Gaudí o sobre l’arquitectura civil romana, entre altres temes, per relacionar continguts i llengua.

I un segon grup de tretze joves participen en el International Seminar: Human Rigths and Social Security, que coordina el professor Víctor Merino del Departament de Dret Públic. Al matí, els temes a tractar són generals sobre drets humans, com la protecció legal d’aquests drets o la degradació ambiental i el desplaçament humà, o concrets com l’accés al sistema públic de salut aquí i com és aquest sistema a Catalunya i a Espanya. I treballen conjuntament amb estudiants de la URV fent projectes conjunts. A la tarda, poden assistir a les conferències culturals programades.

Relacionades amb aquestes conferències, es fan visites culturals per a tots: a la Tarragona romana, el Reus modernista, a bodegues, a espais de la Batalla de l’Ebre, a Món Sant Benet o a veure i participar en castells.

A la Universitat, la Fundació URV és l’encarregada de gestionar els programes Study Abroad.