29/11/2023

Els estudiants de Llengua i Literatura Catalanes i del màster d’Estudis Humanístics segueixen les traces del Rector de Vallfogona

La ruta literària de Francesc Vicent Garcia és el preludi de les jornades sobre l'univers femení en l'obra del Rector de Vallfogona i el Barroc català que es faran a la URV el 4 i 5 de desembre, cloenda del quadricentenari de la mort de l'escriptor

Estudiants del Grau en Llengua i Literatura Catalanes i del Màster Universitari d’Estudis Humanístics en la ruta literària del Rector de Vallfogona.

Els estudiants del grau en Llengua i Literatura Catalanes i del màster universitari d’Estudis Humanístics de la URV van realitzar una ruta literària a Vallfogona de Riucorb el passat divendres seguint les traces de Francesc Vicent Garcia, el cèlebre Rector d’aquella localitat. Van fer-ho acompanyats per Modest Corbella, un dels impulsors de les activitats de l’Any Rector de Vallfogona, i amb els professors Jordi Ginebra, Francesc Massip, Pere Navarro i Carles Royo.

Cadascú va poder llegir un poema sencer de Garcia, mentre recorrien els racons de la vila de la fecunda Vall del Corb, resseguint els murals ceràmics que en reprodueixen alguns fragments ben representatius de la seva obra. Poemes d’una notable diversitat temàtica i formal, exemples enlluernadors del barroc literari català.

La visita va culminar a l’espai d’interpretació del Rector situat a l’església parroquial, on hi ha enterrat l’escolà a qui el poeta dedicà dues dècimes inscrites a la làpida funerària situada sota la pica de l’aigua beneïda. Es commemorava així els 400 anys de la mort del poeta català més important entre Ausiàs Marc i Jacint Verdaguer.

La Jornada va continuar amb el dinar on s’explicaren històries, llegendes, acudits i contalles que tenen com a motiu la figura del Rector, sens dubte el més popular dels nostres poetes.

Jornada sobre l’univers femení en l’obra de Vicent Garcia i el Barroc català

La ruta és preludi de les Jornades Internacionals sobre el Barroc català que se celebraran a la URV els dies 4 i 5 de desembre, com a cloenda d’aquest any dedicat per la Generalitat de Catalunya a l’insigne escriptor.

Per al públic general es farà una lectura adaptada de La gran comèdia de la ínclita y gloriosa verge i màrtir santa Bàrbara composta en vers català per lo Dr. Vicens Garcia Rector de Vallfogona, dilluns 4 de desembre a les 20 h, a l’església de Sant Miquel del Pla de Tarragona. Es tracta de l’obra dramàtica més rellevant del Barroc català, que introdueix el sainet, i és, alhora, l’única peça teatral de Vicens Garcia. La dramatúrgia i direcció és a càrrec d’Iban Beltran, director escènic graduat en Filologia Catalana per la URV.