03/05/2022

Els estudiants de Psicologia han participat en les dinàmiques del Projecte Home per a persones amb problemes d’addicció

Han après el procediment d'intervenció d'aquesta associació que promou l'autonomia i el benestar de les persones amb addiccions

Estudiants de l'assignatura de Psicologia en Salut durant la visita a les instal·lacions del Projecte Home.

Els estudiants de Psicologia de la Salut, una assignatura del grau en Psicologia impartida per Anna Huguet i Marina Ferrario, han fet una aproximació real i pràctica al grup de treball de Projecte Home Catalunya amb la visita a les seves instal·lacions. L’objectiu és facilitar l’aprenentatge de continguts i minimitzar les dificultats que a vegades es troben els estudiants a l’hora de transferir a les empreses o a la societat els coneixements adquirits a l’aula.

Projecte Home és una associació d’àmbit estatal amb presència i actuació a diferents indrets de l’estat Espanyol. Té la missió de promoure l’autonomia i el benestar de persones amb problemes d’addicció, cada vegada més diversificats que afecten a persones de qualsevol edat, sexe, condició i religió. Són problemàtiques que, amb una adequada intervenció, es poden contrarestar i superar.

El dia 28 d’abril Maria San Pedro, psicoterapeuta i directora del recurs a Tarragona i Terres de l’Ebre, va anar a l’aula com a convidada experta per explicar als i les estudiants la metodologia emprada i el procediment en la intervenció, i les diferents fases del procés de canvi per les quals qualsevol persona en procés de canvi va passant.

Posteriorment, per completar aquesta visió teòrica del procés de canvi, els dies 4 i 25 d’abril, els estudiants van desplaçar-se a la seu de Projecte Home Tarragona per participar en una dinàmica de grup que es va organitzar amb una doble finalitat: per una  banda, els estudiants van poder tenir una major proximitat i conèixer de manera més directa la problemàtica del col·lectiu; de l’altra banda, van viure algunes de les activitats i dinàmiques que es duen a terme des d’aquesta associació.

La professora Anna Huguet valora que aquesta activitat “no només ha sigut positiva pels nostres estudiants, sinó que també per Projecte Home ha sigut una oportunitat de donar visibilitat a la problemàtica d’addicció i tota la feina que estan fent per lluitar contra aquestes. Tot plegat ha resultat ser una experiència enriquidora per totes les parts, emotiva i intensa, tal i com relataven els mateixos estudiants i els usuaris.”