09/10/2020

Estudiants de la URV creen la cervesa Espurna, inspirada en la nit de Sant Joan

Han participat en la competició d’elaboració de cervesa artesana “Moritz University”

Elaboració de most de la cervesa Espurna, pels estudiants de la URV a la competició Moritz University.

Una cervesa fàcil de beure però amb personalitat, inspirada en la nit de Sant Joan: de color vermellós i tocs torrats, com les fogueres, i sensacions dolces en boca gràcies als aromes herbacis de fenoll i flor de saüc, que poden recordar la coca que es menja aquella nit. Així és Espurna, una cervesa Irish Red Ale de 4,8 graus i una amargor de 22 IBU (International Bitterness Units), que han creat sis estudiants dels graus d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris i d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili. Dimecres 7 de febrer van presentar-la al jurat de la competició d’elaboració de cervesa artesana “Moritz University”.

L’equip de la URV, María Fernández, Albert Martí, Paula Gibert. Antonio Narváez, Pierina Aguadé i Èlia Climent, que han creat la cervesa Espurna.

A l’inici de la competició, els estudiants (Èlia Climent; Paula Gibert; Pierina Aguadé; Albert Martí; Antonio Narváez, i María Fernández) van rebre formació teòrica sobre la composició i elaboració de la cervesa de la mà dels mestres cervesers Albert Viaplana i Germán Melgarejo al mes de febrer a la Fàbrica Moritz Barcelona. Més tard van treballar en el disseny de les fórmula i després van elaborar la proposta de cervesa fresca i sense pasteuritzar amb una altra formació a la micro cerveseria de la Fàbrica Moritz Barcelona.

Cervesa Espurna, elaborada pels estudiants de la URV per a la competició Moritz University.

L’equip de la URV va competir contra els equips de sis universitats més: Universitat de Lleida, Universitat de Girona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya i IQS School of Engineering. Va ser la Politècnica la que va endur-se finalment el major reconeixement del jurat i la seva beguda, una cervesa d’estil Gose, es convertirà en la cervesa de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona al novembre de 2020 i es comercialitzarà durant 5 mesos a la Fàbrica i al Bar Velódromo de la capital catalana.