01/02/2019

“Ens motiva el component solidari però també emprenedor de la UniRaid”

Els participants de la URV al ral·li universitari al Marroc enllesteixen els detalls i organitzen un vermut solidari al 2 de febrer per buscar els últims suports a l'aventura

D'esquerra a dreta, Pol Benabarre, Xavier Dalmau, Marc Conca -estudiants del grau d'Enginyeria Mecànica de la URV- i Sergi Llussà, que competiran a la UniRaid 2019.

Amb un Seat Ibiza del 92 i un Peugeot 106 del 97, els estudiants de la Universitat Rovira i Virgili Xavier Dalmau, Pol Benabarre i Marc Conca, junt amb Sergi Llussà, de l’Escola Universitària Salesiana, s’encaminaran el 21 de febrer des de Barcelona cap a Meknes, al Marroc. La ciutat acull el punt d’inici de la UniRaid, un ral·li solidari només per a estudiants universitaris, en el qual hi competiran 150 equips.

Van començar a preparar aquest viatge la primavera de l’any passat, i fins ara han comprat i modificat els cotxes amb els quals participaran, que han de tenir més de vint anys, han buscat el finançament d’empreses i particulars necessari per a l’aventura i, sobretot, han recollit el material, un mínim de 30 quilos, que deixaran al llarg del recorregut: roba, ordinadors per a escoles i material de farmàcia.

“Ens motiva participar a la UniRaid per solidaritat però també perquè és un repte d’emprenedoria”, coincideixen a afirmar. Hauran d’espavilar-se amb pocs recursos per superar les 7 etapes del ral·li que recorre l’Atlas i el desert d’Erg Chebbi, passant per neu, pistes i dunes amb només un llibre de ruta, un mapa, una brúixola i un transceptor portàtil.2.800 quilòmetres sense cap dispositiu electrònic ni GPS, però sí “l’ajuda de tots els qui hi participem -expliquen- per arribar cada dia al campament”. Per això tenen pensat organitzar-se en combois perquè “l’important és arribar, no qui ho fa primer”.

Vermut solidari, dissabte 2 de febrer

Han passat moltes hores al garatge per a la posada a punt del cotxe, unes quantes de comerç en comerç buscant material i espònsors, i algunes al gimnàs per preparar-se físicament. Ara ja ho tenen quasi tot a punt i els cal l’últim esforç per mirar de cobrir una aventura solidària que costa, de mitjana, entre 3.500 i 4.000 euros. Per això demà dissabte 2 de febrer seran els amfitrions d’un vermut solidari a les 12 h al Mas del Parsifal de Reus (carretera d’Alcolea, 34), amb el suport de l’Escuderia Baix Camp, que ha creat la secció UniRaid, ja que participaran en aquest ral·li fins a sis cotxes amb estudiants de la ciutat.

El vermut comptarà tant amb l’exposició del Peugeot 106 i el Seat Ibiza, com altres cotxes de ral·li i clàssics dels socis de l’escuderia. Serà obert al públic, que podrà escoltar música, veure un espectacle de ball i participar en el sorteig de diversos productes. Tot el que es reculli al vermut servirà per al calaix que el Xavier Dalmau, el Pol Benabarre, el Marc Conca, i el Sergi Llussà fa temps que fan per sufragar les despeses del viatge, la inscripció i l’adquisició de material solidari.

Xavier Dalmau i Pol Benabarre, de l’equip Dune Hunters, amb el Peugeot 106 del 1997 que han arreglat per a la UniRaid 2019.

L’afició pels ral·lis la tenen des de petits, afirmen tots, perquè ho han viscut a casa. Tot i això, és la primera vegada que hi participen, i, excepte per al Marc Conca, també és el primer cop que viatgen al Marroc. Els integrants de Dune Hunters i Secogear, com han denominat els equips, tenen clar que la preparació ha de ser sobretot psicològica, perquè són moltes hores de conducció, alguna nit en vetlla per reparar el cotxe, passaran de la calor al fred extrem en poques hores i també veuran una realitat social amb la qual no havien estat en contacte fins ara.

Marc Conca i Sergi Llussà, de l’equip Secogear, amb el Seat Ibiza del 1992 que han arreglat per a la UniRaid 2019.