13/12/2021

L’ETSE acull la fase catalana de la 58a Olimpíada Matemàtica

Hi han participat estudiants de set centres de secundària del Camp de Tarragona

Moment d'una de les proves que van fer els estudiants participants a la fase catalana de l'Olimpíada Matemàtica que es va fer a l'ETSE.

La fase catalana de la 58a Olimpíada Matemàtica es va fer els dies 10 i 11 de desembre a Tarragona, Lleida i Barcelona. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV va acollir la competició de Tarragona, en la qual hi van participar cinc noies i tres nois d’entre quart d’ESO i segon de Batxillerat que provenien de 7 centres diferents del Camp de Tarragona.

Aquest és el segon any que l’ETSE de la URV ha estat seu de l’esdeveniment, que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques i que compta amb la col·laboració del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques (DEIM). Set dels vuit participants a l’esdeveniment d’enguany havien assistit a les sessions de preparació que ofereix el DEIM des de ja fa uns anys.

L’Olimpíada de Matemàtiques és un concurs de matemàtiques destinat a estudiants preuniversitaris, que consisteix a resoldre sis problemes de diversa dificultat en dues sessions de 3 hores i 30 minuts. De la fase catalana, en sortiran nou participants per a la fase espanyola, i en aquesta s’escolliran els sis que representaran l’Estat espanyol al concurs internacional.