08/11/2022

L’ETSEQ obre les portes als centres de secundària

Els alumnes preuniversitaris participen en tallers i conferències divulgatives i s'introdueixen en la vida i els estudis universitaris

Estudiants del col·legi la Salle de Reus concentrats al laboratori docent de l'ETSEQ.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química ofereix als instituts, principalment de Catalunya, l’oportunitat de participar en tallers i xerrades divulgatives organitzades pels departaments per incrementar els coneixements dels estudiants i ensenyar-los les instal·lacions i i introduir-los en el món universitari.

Durant el mes d’octubre el centre de la URV ja ha rebut les primeres visites al campus Sescelades, amb una participació de 6 instituts de la demarcació de Tarragona. Alguns d’aquests instituts han visitat les instal·lacions per a participar en els tallers, mentre que altres han presenciat la conferència divulgativa al seu propi centre.

Estudiants de l’Institut Gaudí de Reus treballant al laboratori.

La primera visita d’aquest curs la de l’Institut Gaudí de Reus, que ha participat en un dels tallers als laboratoris de l’ETSEQ amb la producció d’acetat de sodi en una planta química a petita escala. La visita va tenir lloc el dimecres 5 d’octubre.

El dia 19 d’octubre, un membre del professorat de l’ETSEQ va impartir als alumnes del cicle del Grau Mitjà d’Operacions de Laboratori de l’Institut Comte de Rius (Tarragona) la conferència divulgativa “Benvinguts al plasticocé, l’era del plàstic!”, mentre que el 24 del mateix mes es va impartir a l’Institut Puigcerver (Reus) la xerrada “Enginyeria forense: sang i fetge, crims i assassinats!”.

Estudiants de l’Institut Gaudí de Reus treballant al laboratori de l’ETSEQ.

Per finalitzar el mes, dos instituts més van visitar la Universitat per participar en dos tallers diferents el dia 26 d’octubre. Per una banda, els alumnes de batxillerat de col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona) van participar en el taller del Departament d’Enginyeria Mecànica “Per a què serveixen els alerons en els automòbils de competició?”, mentre que alguns dels alumnes del Col·legi la Salle de Reus van participat en el taller d’enginyeria química “Producció d’acetat de sodi a una planta química a petita escala”.

Les facultats i escoles superiors de la URV com l’ETSEQ ofereixen a professorat, instituts i estudiants de secundària recursos i activitats per donar suport al contingut acadèmic de les assignatures i per orientar i despertar vocacions professionals.

Primera visita del curs al laboratori de l’ETSQ amb alumnes de l’institut Gaudí de Reus.