08/11/2021

L’exconseller d’Economia Antoni Castells defensa un nou equilibri entre Estat i mercat en la inauguració de curs de la Facultat d’Economia i Empresa

El centre reconeix la trajectòria professional i personal de l’exestudiant Enric Company, comunicador, impulsor i director d'una empresa d'esdeveniments

Un moment de la lliçó inaugural d'Antoni Castells a l'Aula Magna de la Facultat d'Economia i Empresa.

La Facultat d’Economia i Empresa va inaugurar oficialment el curs el 5 de novembre amb la lliçó de l’exconseller d’Economia de la Generalitat, Antoni Castells, “Els papers dels poders públics de l’economia”, durant la qual va relatar el moment de transició que viu el món amb el qüestionament del consens de la política econòmica neoliberal, que hauria de donar pas a un nou paradigma que replantegi la relació entre mercat i Estat.

La Gran Recessió del 2007 i la crisi econòmica provocada per la pandèmia han creat les condicions necessàries per al canvi de paradigma econòmic. No obstant això, Castells va recordar que no només és necessari que el sistema actual hagi fracassat, sinó també que hi hagi un nou cos d’idees consistents que desplacin les predominants en el terreny del pensament econòmic; que hi hagi un projecte polític capaç de transformar aquestes noves idees en propostes polítiques que obtinguin la confiança de la majoria social, i que el nou paradigma sigui efectiu en la resolució dels problemes que l’anterior no va saber adreçar.

Durant l’acte també es va lliurar un reconeixement a Enric Company, per la trajectòria professional i personal d’aquest exestudiant del centre. Durant molts anys ha treballat com a comunicador en diferents programes de televisió i l’any 2008 va crear l’empresa Tuset Comunicación y Eventos, especialitzada en l’organització d’esdeveniments.

El degà de la Facultat d’Economia i Empresa, Antonio Terceño; la rectora de la URV, María José Figueras, i Enric Company, exestudiant de la Facultat.

Així mateix es van lliurar premis a diversos estudiants dels ensenyaments de la Facultat d’economia i Empresa. El Premi a l’estudiant de la Facultat millor classificat en la Fase Local de la XII Olimpíada d’Economia va ser per a Malena Fajardo, estudiant que ha accedit al doble grau d’ADE i FIC aquest curs 2021-22, i José Manuel Vila, professor del centre millor qualificat; ambdós patrocinats per la Fundació Mútua Catalana.

Francesc Roig, patró de la Fundació Mútua Catalana, i Mar Pàmies, responsable de relacions amb secundària de la FEE, lliuren el premi a l’estudiant Malena Fajardo.

El premi de la Fundació Coll-Urgellès a l’estudiant amb millor nota d’admissió del curs 2021-22 va ser per a Elena Aguilar, que ha accedit al grau d’Administració i Direcció d’Empreses.

L'estudiant Elena Aguilar rep el premi de la Fundació Coll-Urgellès.
Jordi Escoda, president de la Fundació Coll Urgellès i Josep M. Balañà, patró de la Fundació, lliuren el premi a l’estudiant Elena Aguilar, acompanyats per Mar Pàmies, professora responsable de relacions amb secundària de la Facultat d’Economia i Empresa.

I el premi Borges International Group al millor expedient de la Facultat del curs 2020-21, Daniel de Favre, titulat del grau d’Economia.

Daniel Favre, titulat en Economia, rep el premi Borges Internacional.