20/02/2023

Exhaurides les inscripcions a la novena edició de la Unirun, la cursa de les universitats catalanes

S'ofereix un servei gratuït d’autocar per a tota la comunitat URV que hi participarà el proper 5 de març

Presentació de la 9a edició de la Unirun, la cursa de les universitats catalanes.

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 5 de març la novena edició de la Unirun, la prova promoguda per les dotze universitats catalanes. Hi participaran 5.000 persones, que han exhaurit les inscripcions abans de finalitzar el termini, entre les quals hi haurà membres de la comunitat URV. El 53% són homes i el 47% són dones; el el 71,17% del total són menors de 24 anys.

El servei d’Esports de la Universitat posa a disposició dels inscrits un servei d’autobús gratuït que sortirà de Reus i Tarragona i retornarà als participants en acabar la cursa. Els membres de la comunitat URV tenen temps per reservar la plaça fins al 26 de febrer al web d’Esports, i els seients restants s’oferiran del 27 al 29 de febrer a través del mateix web als col·lectius que no pertanyen a la Universitat però que s’han inscrit identificant-se amb la URV, com ara exestudiants i furturs estudiants, proveïdors o familiars.

Tots ells duran una samarreta tècnica verda, el color que identifica la URV aquest any a la Unirun, i que s’ha donat a conèixer aquest 20 de febrer en la presentació de la cursa. Aquesta competició atlètica popular és un circuit de 5.000 metres, que arrencarà a les 9:30 h del diumenge 5 de març des de la recta del Parc dels Auditoris del Parc del Fòrum de Sant Adrià del Besós i acabarà a la mateixa recta. Els corredors i corredores de la URV podran recollir el dorsal en arribar.

Les inscripcions incloïen la donació d’un euro que aquest any es destina al Banc d’Aliments de Lleida, que treballa per garantir el dret  a una alimentació digna a totes les persones de les comarques de Lleida.

El padrí de la novena Unirun és Bernat Erta, l’atleta lleidatà estudiant de la Universitat de Lleida que va ser campió d’Espanya dels 400 metres llisos l’estiu de 2020. El 2021 va participar en el relleu 4x400m mixt dels Jocs Olímpics de Tòquio, on va batre el rècord estatal de la modalitat.

La prova està promoguda per les dotze Universitats catalanes de la mà de l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, el patrocini d’adidas i l’organització de Gaudium Sports.

Els participants de la URV competiran contra els de la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Ramon Llull, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Vic, la Universitat Abat Oliba CEU i la Universitat Internacional de Catalunya.