19/02/2016

Èxit de participació a la festa de l’Any Nou Xinès celebrada al campus Catalunya

Kungfu, ping pong, ombres xineses, taitxí, karaoke, cerimònia del té... El campus Catalunya es va ambientar ahir durant unes hores en la Xina i les seves tradicions. La celebració de l'Any Nou Xinès, un costum que ha adoptat la URV des de fa set anys, s'ha obert per primer cop al públic general, que durant tot el dia ha participat de la festa

Estudiants participant de la cerimònia del té.

Aquesta és la primera edició en que la celebració de l’Any Nou Xinès a la URV s’ha organitzat per al públic general, i per aquest motiu s’han programat activitats obertes a tot el públic i orientades a afavorir la participació dels assistents.

“Hem volgut crear un ambient per a que els nostres estudiants celebrin l’Any Nou Xinès amb els seus companys, però sobretot com una oportunitat per a que parlin, facin amics i donin a conèixer la cultura xinesa a tothom que hi estigui interessat”, explica Zhu Rongrong, directora de l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos que, juntament amb el Centre d’Estudis Hispànics de la URV i amb el suport del Consell d’Estudiants, ha organitzat la festa. Actualment són uns 150 els estudiants xinesos que es formen en Estudis Hispànics de grau i postgrau.

Durant tot el dia, la Plaça de la Concòrdia del campus Catalunya s’ha omplert de persones provant les seves habilitats en diferents esports com el volant (Jianzi), el joc de l’aro, bàdminton, ping-pong, kungfu o fent moviments de taitxí. També s’ha posat a prova la destresa i la capacitat estratègica d’aquells que han volgut participar a jocs de taula com el Go o el Mahjong. Com altres anys, s’ha fet una demostració de cal·ligrafia xinesa. A més, s’ha instal·lat una barra de begudes típiques de la Xina i s’han impartit classes de com es fa la cerimònia del té.

La sala de juntes i la sala de graus del campus s’han omplert per veure la demostració d’ombres xineses, i els menys vergonyosos han participat a un karaoke.

La colla Els Pataquers de la URV també ha volgut participar de la festa fent una demostració castellera a la plaça.

L’any Any Nou Xinès va començar el 8 de febrer i és l’any del mico vermell de foc, que en la creença popular xinesa significa que serà un any alegre, amb moviment.

Col·laboració amb la URV

L’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos es va crear a finals del 2014. La formen, majoritàriament, estudiants i exalumnes dels cursos d’espanyol que ofereix la URV a les universitats xineses, i també ciutadans de la demarcació de Tarragona. Treballa per enfortir les relacions amb la comunitat local, a través d’activitats com aquesta. El mes de gener va signar un conveni amb la URV per a la integració cultural i la millora de l’ocupabilitat de l’alumnat xinès, i en l’organització i difusió de conferències, seminaris i activitats d’interès mutu de difusió de les dues cultures i llengües.