12/01/2016

La Universitat dóna suport a l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona

La nova associació està formada per estudiants i exestudiants de la URV i promou el coneixement de la cultura i la llengua xineses. El Centre de Formació Permanent de la Fundació URV i el Centre d'Estudis Hispànics li donen suport, i una de les primeres activitats és un curs d'iniciació a la llengua xinesa

D'esquerra a dreta, Zhu Rongrong, Esther Forgas, Charo Romano i Noemí Rabassa.

Per tal d’establir la col·laboració, Zhu Rongrong, presidenta de l’Associació; Esther Forgas, directora del Centre d’Estudis Hispànics (CEH), i Charo Romano, directora del Centre de Formació Permanent (CFP) de la Fundació URV, han signat un conveni el dilluns, 11 de gener al Departament de Filologies Romàniques de la URV, al campus Catalunya. Ha estat present en l’acte la delegada del rector de Comunicació, Noemí Rabassa.

L’Associació d’estudiants i investigadors xinesos de Tarragona la formen, majoritàriament, estudiants i exalumnes dels cursos d’espanyol que ofereix la URV a les universitats xineses, i també ciutadans de la demarcació de Tarragona.

El CEH de la URV  té com a objectiu l’ensenyament de la cultura hispànica i de l’espanyol com a llengua estrangera, i el CFP de la Fundació URV és l’entitat responsable de la gestió dels programes de formació del Centre d’Estudis Hispànics. Les tres entitats posaran en comú, doncs, els mitjans i recursos de què disposen per aconseguir la millora de la carrera professional de l’alumni xinès i el coneixement de les dues llengües i cultures.

Les entitats col·laboraran per a la integració cultural i la millora de l’ocupabilitat de l’alumnat xinès, i en l’organització i difusió de conferències, seminaris i activitats d’interès mutu de difusió de les dues cultures i llengües.

Curs bàsic de llengua xinesa, al febrer

S’ofereix el curs Bàsic 1 de llengua xinesa, per a la comunitat universitària i per al públic general sense coneixements previs de la llengua, que comença al mes de febrer i acaba al maig. Va adreçat a treballadors en empreses amb relacions internacionals amb empreses xineses, persones amb un interès especial en treballar o viatjar a Xina i públic interessat, en general.

El curs, que és presencial i s’imparteix al campus Catalunya dos cops per setmana, els alumnes s’adaptaran a les normes de l’idioma, i vol trencar el mite de la dificultat d’aprendre el xinès.

L’idioma es pot aprendre pas a pas, d’acord amb el pla curricular internacional d’ensenyament del xinès, i de manera molt pràctica, amb una companyia lingüística per a la conversa. En aquest curs 2015-16 ja s’estan impartint el curs Intermedi 2 i el Bàsic 3 de llengua xinesa.

Més informació:

Curs Bàsic 1