03/03/2020

Expertes proposen eines per atendre l’alumnat d’altes capacitats intel·lectuals en un col·loqui a la URV

Un moment de la conferència-col·loqui “Tinc un alumne amb Altes Capacitats a l’aula. I ara què?”, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.

380 persones van participar presencialment, i 40 més van fer-ho online, en la conferència-col·loqui “Tinc un alumne amb Altes Capacitats a l’aula. I ara què?”, que es va fer el 26 de febrer a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV. L’acte, organitzat per Athena Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l’Ebre amb la col·laboració de la URV i el Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Copec), va donar eines als professionals de l’educació per atendre l’alumnat amb altes capacitats.

Els professionals de l’educació, docents de primària i secundària, pedagogs, psicòlegs i educadors, així com també les famílies de nois i noies amb altes capacitats i estudiants de la facultat van assistir a la conferència de professionals reconegudes en el tema de les Altes Capacitats Intel·lectuals (AC): Mónica Fernández, psicopedagoga i coordinadora del Grup de Recerca d’AC i Atenció a la Diversitat del Copec i experta universitària en detecció i atenció amb alumnat amb AC, i Milagros Valera, pedagoga i logopeda, també experta universitària en detecció i intervenció en AC. Entre les dues van abordar aspectes relacionats amb les altes capacitats, des de la conceptualització i els perfils fins a la identificació i atenció a l’escola. A més a més, van parlar sobre la intervenció a partir d’estratègies i eines que van oferir als assistents, una gran quantitat d’instruments per portar a la pràctica de cada centre l’atenció d’aquest alumnat.

A continuació, es va fer una taula rodona, en què un grup de famílies i els fills i filles, joves identificats amb AC, van posar veu i rostre a les altes capacitat a través de les seves experiències en un entorn diferent de l’escola, el de la família i la vivència personal.

L’acte va ser presidit pel degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, Luís Marqués; va comptar amb la presidenta d’Athena, Monica Casellas Sanahuja, que va exposar què fa l’entitat i els objectius, i també va participar-hi la vocal de Tarragona del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, Marta Fabregat.

Aquest acte va ser organitzat per Athena Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l’Ebre amb col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili en el marc del conveni signat el març del 2019 i també amb la col·laboració del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, amb qui es va signar un conveni el passat mes d’Octubre del 2019.

La conferència es pot veure gravada en aquesta pàgina.