15/06/2016

Experts d’arreu d’Europa es troben a la URV en la reunió anual de la xarxa de recerca en economia

Més de 130 investigadors s’han reunit dijous i divendres 9 i 10 de juny a Reus per participar de la reunió anual de la xarxa INFER, la xarxa internacional de recerca en economia. En l’organització de la trobada hi ha participat membres del grup de recerca Economia Quantitativa, Urbana i Regional (QURE) amb Josep Maria Arauzo al capdavant, i altres integrants de grups de recerca del departament d’Economia que formen part també del Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública (CREIP) de la Universitat Rovira i Virgili

El principal esdeveniment anual d’INFER, la xarxa internacional per a la investigació en economia, ha tingut lloc aquest any a Reus i bona part de l’organització ha recaigut en investigadors del departament d’Economia de la URV. La conferència anual és una oportunitat per als membres de la xarxa i altres experts per intercanviar idees i discutir els resultats de la investigació econòmica recent. La seu enguany ha estat la Facultat d’Economia i Empresa, al campus Bellissens, i part de les sessions s’han dut a terme al Centre de Lectura de Reus.

INFER2-16
Imatge de la conferència inaugural, a càrrec de Guillem López Casanovas.

Aquest any la trobada ha reunit 130 experts internacionals principalment europeus, tot i que s’hi ha inscrit també investigadors de països asiàtics. La sessió inaugural ha anat a càrrec de l’economista Guillem López Casanovas que ha parlat de macroeconomia i estat del benestar i, a partir d’aquí i durant dues jornades, s’han organitzat prop de 40 sessions paral·leles per tractar de temes com els processos de relocalització de les empreses, comerç internacional, política monetària, política fiscal, emprenedoria, corrupció,  economia urbana,  mercats financers, cicles de negocis economia regional i mercat laboral, entre altres aspectes.

INFER-16
La xarxa INFER reuneix 2.000 experts d’arreu del món, part dels quals s’han trobat a Reus per participar de la reunió anual.

A banda de les sessions paral·leles, s’han organitzat dues conferències plenàries, una a càrrec del professor d’Economia Diego Puga sobre la distribució de les empreses i els treballadors i una altra sobre les marques i la producció multinacional a càrrec del professor Thierry Mayer.