19/12/2022

Una exposició mostra el treball de l’ETSE i el Museu d’Art Modern amb l’Escola Saavedra de Tarragona

Infants i famílies poden veure "Com aprenem avui? Una mirada des de l’escola" fins al 15 de gener al MAMT, on s'hi recull el resultat de les experiències d’aprenentatge de l’Escola Saavedra en el programa Magnet de la Fundació Jaume Bofill

Exposició "Com aprenem avui? Una mirada des de l'escola", que es pot veure al Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona.

“Com aprenem avui? Una mirada des de l’escola” és l’exposició que es pot veure fins al 15 de gener al Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT) i que mostra el procés d’aprenentatge de l’alumnat de l’Escola Saavedra de Tarragona en aliança amb el Museu i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la URV (ETSE) en el marc del programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”. Aquest programa, impulsat pel Departament d’Educació, la Fundació Jaume Bofill i l’ICE-UAB, s’ha dut a terme durant quatre anys a l’Escola Saavedra.

Ara l’exposició ofereix un tast d’aquestes experiències a partir de la interacció de la ciència, la tecnologia i l’art per estimular processos d’aprenentatge utilitzant la indagació, l’experimentació i l’art com a mitjà per construir coneixement. A més del professorat de l’ETSE, per a l’exposició també hi han col·laborat els artistes Berta Artigal i Gerard Gil, que han ajudat a transmetre els pensaments i les reflexions dels alumnes de l’Escola Saavedra.

Exposició “Com aprenem avui? Una mirada des de l’escola”, que es pot veure al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona.

La mostra es va inaugurar el dissabte 17 de desembre i va comptar amb la presència de responsables de l’Ajuntament de Tarragona (l’alcalde Pau Ricomà i el conseller d’Educació, Ocupació, Desenvolupament Econòmic i Memòria Històrica, Manel Castaño), la Diputació de Tarragona, el Programa Magnet, la Universitat Rovira i Virgili, així com un gran nombre de professionals de l’educació i famílies de l’escola.

El director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, Angel Cid, va posar de relleu la importància d’accions com la que plasma l’exposició, que va qualificar de “transferència de coneixement des de la Universitat cap a l’entorn amb un impacte social molt elevat”.