05/05/2022

El grau en Infermeria de la URV s’impartirà també a Vilafranca del Penedès amb 40 noves places el curs vinent

Se sumen a les 15 noves places de la Facultat d'Infermeria al campus Catalunya i al campus Terres de l’Ebre

Estudiant del grau d'Infermeria fent pràctiques.

El grau en Infermeria que imparteix la Facultat d’Infermeria de la Universitat Rovira i Virgili comptarà amb 255 places de nou accés el curs 2022-23, 55 de les quals són de nova creació: 8 al campus Catalunya, 7 al campus Terres de l’Ebre i 40 a la nova seu Vilafranca del Penedès. Per primera vegada s’ofereix un ensenyament de grau de la URV fora de la demarcació de Tarragona.

Més concretament, els estudis començaran a l’edifici de l’Antiga Estació Enològica, que l’Ajuntament de Vilafranca cedirà i condicionarà per poder-los acollir.

Així, l’alumnat de batxillerat i cicles formatius de grau superior que vulgui accedir al grau en Infermeria en la nova seu de Vilafranca,  ja podrà fer la preinscripció universitària, del 7 de juny a l’1 de juliol, pendent que la proposta de modificació del grau en Infermeria per incrementar places sigui avaluada favorablement per AQU Catalunya.

La nova oferta té com origen la crida que la Direcció General d’Universitats va llençar a les universitats del sistema universitari de Catalunya per incrementar fins a 600 el nombre de places públiques d’accés al grau en Infermeria i donar resposta, així, a l’alta demanda d’aquests estudis i al dèficit de personal infermer a Catalunya, accentuat per la pandèmia.

Amb les 40 noves places que s’oferiran a Vilafranca, l’increment total a Catalunya és de 611 noves places, gairebé el 80% de les quals corresponen a universitats públiques. Totes les places que s’oferiran de nou són finançades per la Generalitat.

Satisfacció a Vilafranca

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, es mostra molt satisfet que es pugui cursar el grau en Infermeria a la ciutat, ja que “fa molts anys que anem al darrera que Vilafranca aculli estudis universitaris i és un compromís d’aquest govern. El fet que la Generalitat hagi ampliat el pressupost per crear 600 places noves d’estudis d’infermeria ens ha obert aquesta finestra que ara s’ha confirmat, gràcies a l’acord que tenim amb la Universitat Rovira i Virgili”.

L’alcalde també destaca el suport unànime del sector sanitari i social del territori per fer possible aquesta proposta.