21/02/2018

Es convoca la primera edició del concurs de dibuix “Esborrem el Dolor Infantil”

La Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundación Grünenthal inicia la campanya "Esborrem el Dolor Infantil" amb el I Concurs de Dibuix que es presentarà a tots els centres docents, públics, concertats, privats i d’educació especial del Camp de Tarragona

El concurs de dibuix és la primera de moltes accions que inclou la campanya “Esborrem el Dolor Infantil” amb la qual, des de la Càtedra de Dolor Infantil, es vol contribuir a millorar l’atenció que reben els joves amb dolor crònic. “Per aconseguir millorar la qualitat de vida d’aquests joves cal disposar dels recursos que ho facin possible i això passa per sensibilitzar a la societat sobre el problema que representa el dolor crònic per a nens i joves, i les seves famílies” apunta el Jordi Miró, director de la Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundación Grünenthal.

“Esborrem el Dolor Infantil” és una campanya llargament pensada però que es precipita pels resultats de l’estudi sobre la situació actual sobre el tractament del dolor crònic infantil a Espanya, impulsat per la mateixa Càtedra i presentat recentment. “Aquest estudi mostra que no hi ha plans, ni estructures pensades per atendre adequadament a la població infanto-juvenil amb dolor crònic a Espanya. I el que potser sigui encara pitjor, no hi ha cap planificació per a millorar la formació dels professionals que ells i elles valoren majoritàriament com deficient”, assenyala eldoctor Miró.

I Concurs de Dibuix “Esborrem el Dolor Infantil”

El concurs convida a participar tots els i les alumnes de primària, 1r i 2n de secundària i d’educació especial de totes les escoles públiques, concertades, privades i d’educació especial del Camp de Tarragona. Consta de 4 categories:  una categoria inclou els i les alumnes de 1r, 2n i 3r de primària, una altra per a 4t, 5è i 6è de primària, una altra és per a 1r i 2n d’ESO. Finalment hi ha una categoria per a alumnes de centres d’educació especial. El concurs premia els autors dels tres millors dibuixos de cada categoria, amb material cedit per MILAN, empresa col·laboradora amb el premi, igual que Fundación Grünenthal, que col·labora dotant econòmicament el premi, quantitats que aniran destinades als centres o AMPAs dels alumnes guanyadors.

A més, els 12 millors dibuixos del I Concurs de Dibuix Esborrem el Dolor Infantil serviran per il·lustrar el calendari de l’any 2019 que editaran la Càtedra de Dolor Infantil i Fundación Grünenthal, i que servirà per estendre les accions de sensibilització. Al mateix temps, amb la seva venda, s’obtindran ingressos que ajudaran a promoure la recerca en dolor infantil.

“Els nens passen moltes hores de la seva vida a les escoles i instituts i hi ha moltes possibilitats per a ajudar a aquests joves des de l’entorn educatiu. Confiem que el concurs de dibuix ajudi a acostar la realitat de les necessitats d’aquesta població als docents. Si s’aconsegueix, facilitarà alternatives fins ara inexplorades en el dolor infantil, però que han donat molts bons resultats en altres problemes de salut crònics”,  assegura Jordi Miró.