17/11/2015

Ignacio Funes i Adrià Torrens guanyen el concurs ‘Vols saber què investigo?’

La final d'aquest concurs, en què hi participen doctorands de la Universitat, s’emmarca dins de la Setmana de la Ciència. Ha tingut lloc aquest dimarts al matí al Teatre Bartrina de Reus i ha comptat amb més de 400 espectadors, la majoria, estudiants de secundària i de batxillerat

Una imatge dels set participants, acompanyats del rector de la Universitat Rovira i Virgili, els presentadors de l'acte i els membres del jurat.

Vols saber què investigo? pretén que els participants –set doctorands de diferents àmbits- expliquin a persones amb diferent grau de coneixements científics quina investigació estan duent a terme, de manera amena, adaptant el llenguatge al públic i utilitzant únicament les habilitats comunicatives i algun objecte de suport, en no més de cinc minuts. Més de 400 persones han omplert el Teatre Bartrina, entre els estudiants de secundària d’instituts de Reus, Tarragona, Cambrils i Constantí i el públic en general.

SC15_BArtrina_IgnacioFunes
Un instant de la presentació del monòleg d’Ignacio Funes,el primer classificat i guanyador del premi del públic.

En aquesta tercera edició del concurs el jurat –format pel director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, Francesc Díaz; la periodista de Canal Reus, Sílvia Sagalà, i el monologuista científic, Ricardo Moure- han decidit que el guanyador hagi estat Ignacio Funes, que ha fet el monòleg titulat “Rompamos el agua”. Funes està fent el doctorat de Ciència i Tecnologia Química, i la seva tesi doctoral li dirigeix un investigador de l’Institut Català d’Investigació Química. A banda dels 700 euros del primer premi, Funes s’ha endut també el premi del públic.

Adrià Torrens, imitant a un "youtuber" per parlar del llenguatge.
Adrià Torrens, imitant a un “youtuber” per parlar del llenguatge.

El segon classificat ha estat Adrià Torrens, pel seu monòleg “¿Por qué entendemos las frases con errores?”. Torrens, que està fent el doctorat en Estudis Humanístics, s’ha emportat els 300 euros del segon premi.

En aquesta tercera edició del concurs hi han pres part cinc joves doctorands més:  Eugènia Miró, que ha parlat de “Les micotoxines no vénen dels micos”; Judit Garcia, amb el monòleg “Lladres, mentiders i xoriços”; Cristina Domenech, que ha parlat de “Fruites, missatgeres desconegudes”; Helle Kettner, que ha presentat el monòleg “Pedalejant per la comunicació” i finalment, Katherine Gil que ha explicat que “La nutrigenómica es trending topic”.

La convocatòria vol incentivar els investigadors i les investigadores joves a divulgar el desenvolupament i els resultats de la seva feina com a científics, i promoure l’accés de la societat a la recerca que es fa a la Universitat, utilitzant nous formats de divulgació.

La sessió ha comptat també amb els monòlegs de la companyia Big Van, un grup de científics sobre rodes que canvia la visió de la ciència, que ha tingut molt bona acollida. Es defineixen com a investigadors de dia i monologuistes científics de nit, i provenen de diferents àmbits del coneixement. A través del gènere teatral del monòleg, aquests artistes pugen a l’escenari per divulgar, de forma entretinguda i divertida. Durant l’acte d’avui també ha presentat un monòleg Toni Vallès, que va participar en a primera edició del concurs i que aquest any ha quedat finalista del concurs de monòlegs científics Famelab, organitzat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología.