16/12/2015

Iniciades les obres del pavelló esportiu i la residència universitària

Les obres dels dos nous equipaments al Complex Sant Jordi de Tarragona han començat a principis de desembre, després dels treballs previs realitzats al novembre. Actualment al solar les màquines estan excavant i efectuant moviments de terres

Les obres van començar a principis de desembre.

El solar del complex Sant Jordi de Tarragona, situat en ple casc urbà, es delimita entre l’Avda. Lluís Companys, el carrer Marquès Guad el Jelú i l’Avda. d’Andorra. Un cop concedida la llicència d’obres, al novembre es van dur a terme als terrenys les excavacions arqueològiques preceptives per part de la cooperativa Némesis. Les màquines van començar a actuar a principis de desembre. OHL és l’empresa constructora.

Es construirà una nova residència universitària, al costat de l’existent, i un nou pavelló esportiu, que estaran enllestits l’any 2017. Una plaça i un aparcament formaran el conjunt amb els nous edificis. Ara s’excava per construir el soterrani del pavelló i s’estan fent moviments de terres, abans de fer els fonaments i aixecar estructures. Les obres es faran ininterrompudament i la idea és avançar en totes les construccions alhora. Quan als terminis, l’únic requeriment és que l’equipament esportiu estigui a punt per la primavera de 2017, pels Jocs Mediterranis.

El pavelló esportiu s’utilitzarà per les competicions de voleibol dels Jocs, i un cop passat l’esdeveniment es reconvertirà en un complex esportiu al servei dels universitaris i del públic en general. La inversió total prevista és de 12 milions d’euros, i les empreses Viding, pel pavelló, i RESA, per la residència, les construeixen i tindran un període d’explotació per 40 anys.

La nova residència oferirà 80 estudis amb cuina per una o dues persones, màxim 160. Aquesta capacitat (en més de 3.000 m2 de superfície) s’afegirà a la de la residència actual, també de RESA, que és de 170 persones. El repte és crear un espai únic, integrant l’actual i el futur, per donar servei als diferents públics de la Universitat: estudiants de grau, de màster, professorat i investigadors.

Viding Fitness SLU és una empresa especialitzada en la construcció i gestió de centres esportius. Un cop acabats els Jocs, en un període de 3 o 4 mesos, el pavelló es transformarà en un complex poliesportiu, de 9.000 m2 de superfície i serà de primer nivell amb equipaments per a totes les edats (piscines climatitzades, sales per a la gimnàstica, vestuaris, zona de restauració, etc.)

Per fer possible aquestes obres, la Generalitat ha cedit els terrenys a la URV per 75 anys. Des del punt de vista municipal, el pavelló és un equipament imprescindible pels Jocs del Mediterrani 2017, dignificarà un espai ara degradat i donarà continuïtat a la façana urbana de l’Avda. Lluís Companys, millorant el barri.

El contracte de construcció i explotació dels dos nous equipament es va signar el 23 de juny passat, El van firmar Josep Anton Ferré, rector de la URV i Jaime Gross, director general de Viding Fitness SLU, en presència de Josep Fèlix Ballesteros, alcalde de Tarragona; Joaquim Nin, delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona; Mònica Garay, directora delegada de RESA (Residencias Universitarias), i Xavier Farriol, delegat del rector d’Organització i Recursos de la URV.