20/10/2022

Arrenca el cicle “Cafès de Llengües” per debatre sobre la política lingüística de la URV

Una vintena de participants han format part de la primera sessió al campus Catalunya. El procés participatiu del nou Pla de política lingüística recorrerà tots els campus i seus fins a mitjan novembre

Imatge del primer cafè del cicle celebrat al pati del CRAI del Campus Catalunya

El pati del CRAI del campus Catalunya ha acollit aquest dimecres al matí la primera trobada del cicle “Cafès de Llengües” i ha comptat amb una vintena de participants del PDI, PAS i estudiantat. L’objectiu d’aquests cafès, organitzats per la Comissió de Política Lingüística de la Universitat, és esdevenir un espai informal de reflexió i debat en el marc del procés participatiu per a la redacció del nou Pla de política lingüística 2023-2026 de la URV.

Les trobades són obertes a tota la comunitat universitària i serveixen per conèixer i exposar dubtes i qüestions en relació amb els usos de les llengües en l’àmbit de la docència, la recerca i altres espais de la universitat. Algunes de les idees expressades en aquesta primera sessió són la millora de la competència lingüística dels estudiants, buscar estratègies per graus o facultats per incrementar l’ús del català en la docència o fomentar els materials docents en català.

La iniciativa recorrerà els diferents campus i seus de la URV durant els mesos d’octubre i novembre. El calendari de les sessions es pot consultar a la pàgina web de Llengües URV.

Imatge del primer cafè del cicle celebrat al pati del CRAI del Campus Catalunya.

Sobre el procés d’elaboració del nou pla, José Antonio Moreno, comissionat de Política Lingüística i Publicacions i president de la Comissió de Política Lingüística de la URV, exposa que “estem dissenyant el pla amb quatre objectius generals i d’aquí es desplegarien els objectius específics i les accions a realitzar, tenint en compte de tot el que prenem nota de les idees parlades”. A banda d’aquestes trobades, també s’habilitarà un espai participatiu virtual perquè la comunitat universitària pugui fer les seves aportacions.