26/04/2023

La URV forma el personal de les universitats de l’Aliança Aurora en internacionalització a casa i internacionalització del currículum

La comunitat universitària pot participar en la setmana gastronòmica als bars del campus Catalunya i el campus Sescelades durant l'"Aurora Staff Week"

Marina Casals i Marina Vives, de l'I-Center de la URV, durant la sessió d'introducció a l'Aurora Staff Week.

La URV impulsa i acull el primer Programa Intensiu Combinat per a personal de l’Aliança Aurora, l’”Aurora Staff Week”, una setmana de formació intensiva per a acadèmics, coordinadors i responsables de relacions internacionals de la majoria d’universitats que integren l’Aliança d’universitats europees Aurora. Des d’aquest dilluns i fins divendres, al voltant de 25 persones d’onze universitats treballen conjuntament al campus Catalunya aspectes relacionats amb la internacionalització a casa i la internacionalització del currículum.

Cap al campus interuniversitari amb mètodes innovadors

El resultat esperat de les jornades de formació són el disseny i execució de propostes concretes de col·laboració amb els socis de la xarxa Aurora per implementar polítiques i accions a les institucions d’educació superior més enllà de la mobilitat. D’aquesta manera s’enforteixen els vincles entre les universitats que integren l’Aliança Aurora per convertir-se en un campus interuniversitari, el que la Comissió Europea promou com a “Inter-University Campus” dins de la iniciativa d’Universitats Europees.

Foto d'equip de l'"Aurora Staff Week", l'aliança d'universitats europees de la qual forma part la URV.
Foto d’equip de l'”Aurora Staff Week”, l’aliança d’universitats europees de la qual forma part la URV.

Un dels eixos de la formació és el nou programa d’Erasmus+  “BIP”, o Programes Intensius Combinats (BIP per les sigles en anglès). Aquests són programes intensius de curta durada que utilitzen mètodes innovadors d’aprenentatge i ensenyament, inclòs part de la formació mitjançant la cooperació en línia. Els programes poden incloure aprenentatge basat en reptes, en què equips transnacionals i transdisciplinars treballen junts per resoldre desafiaments, com per exemple els vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides o altres reptes socials indicats per les regions, les ciutats o les empreses. En permetre formats de mobilitat nous i més flexibles que combinen la mobilitat física amb un component virtual, els programes intensius combinats aspiren a arribar a tota mena d’estudiants, de qualsevol origen, camp d’estudi i cicle.

De fet, la mateixa “Aurora Staff Week” s’ha concebut precisament com un programa intensiu combinat, en què tant el professorat com el personal tècnic i administratiu participant reben la formació presencial a Tarragona combinada amb una part de la formació online, amb sessions que han tingut lloc abans i tindran lloc després d’aquesta setmana internacional.

En tractar-se d’una Staff Week (una activitat de formació i mobilitat per a personal de les universitats) dirigida als resultats i al treball col·laboratiu dins l’Aliança Auora, entre els facilitadors de sessions hi ha personal de la URV, com la Marina Casals, Cap del Centre Internacional, o Marina Vives, a càrrec de la internacionalització a casa i coordinadora de l’Staff Week (Centre Internacional), però també hi col·laboren ponents de la Copenhagen Business School, la Universitat d’Islàndia, la Universitat de Duisburg-Essen, la Universitat d’Innsbruck, la Universitat Federico Secondo o la Universitat de Palacky, totes elles sòcies de l’Aliança Aurora.

Setmana Gastronòmica Aurora
Gulasch de vedella, plat de la República Txeca que s'ha ofert en la Setmana Gastronòmica d'Aurora.
Gulasch de vedella, plat de la República Txeca que s’ha ofert en la Setmana Gastronòmica d’Aurora.

Coincidint amb aquesta setmana internacional, tots els membres de la comunitat URV poden participar en la Setmana Gastronòmica Aurora. El servei de bar del campus Catalunya i del campus Sescelades ofereix cada dia un plat típic de cinc dels països de l’Aliança Aurora: stamppot, dels Països Baixos; hovězí guláš, de la República Txeca; fish & chips, de la Gran Bretanya; schnitzel & kartoffelsalat, d’Alemanya; i gnocchi alla sorrentina, d’Itàlia.