23/05/2016

Joan Picó, nomenat acadèmic corresponent de la Real Academia Española de Jurisprudencia y Legislación

Aquest catedràtic de Dret Processal de la URV ha rebut el nomenament al mes de maig. És el coordinador del programa de doctorat en Dret de la URV, i ja havia rebut dos premis de la Academia

Joan Picó, durant la seva estada de recerca al Centro de Estudios Judiciales de Santiago de Chile.

Joan Picó i Junoy (Barcelona, 1967), catedràtic de Dret Processal a la URV, ha accedit pels seus mèrits acadèmics basats en el currículum a la posició d’acadèmic corresponent. Ha estat proposat per un membre acadèmic de número, avalat per altres tres acadèmics de número i el Ple de l’Academia ha aprovat el seu ingrés. El nomenament ha tingut lloc al maig.

Aquest professor és l’únic jurista espanyol que ha obtingut el dos premis nacionals que atorga la Real Academia Española de Jurisprudencia y Legislación: el Premio Nacional San Raimundo de Peñafort (any 2003) i el Premio Doctor Couder y Moratilla (any 1994). També es va fer mereixedor del I Premio Nacional Antonio Maura a la mejor investigación jurídica en Conmemoración del IV Centenario, de la Fundació del Col·legi d’Advocats de Madrid (1996).

Joan Picó és doctor en Dret per la UB (1995) amb Premi Extraordinari de Doctorat, i llicenciat en Dret amb qualificació d’excel·lent. És autor de 12 monografies i un centenar d’estudis en revistes especialitzades. Coordina el programa de Doctorat en Dret de la URV des del seu inici (2004), que compta amb acreditació estatal de calidad per part de l’agència universitària ANECA. Ha dirigit 13 tesis doctorals, dues amb menció internacional i dues amb premi extraordinari de doctorat.

Des del 1997 és director de l’àrea de Dret Processal del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de la URV. És vicepresident del Instituto Iberoamericano de Derecho Procesal i membre numerari de International Association of Procedural Law.

La Real Academia de Jurisprudencia y Legislación, els orígens de la qual es remunten a l’any 1730, té coma finalitats la investigació i l’impuls del Dret i ciències afins, i la contribució al perfeccionament de la legislació.