19/02/2021

Jornada final projecte “Detecció d’actuacions per millorar la gestió de la diversitat religiosa en l’àmbit laboral català”

El projecte ha estat liderat per la investigadora Carme Garcia membre del grup de recerca MEDIS de la URV i s’ha centrat en abordar la realitat de la gestió de la diversitat religiosa en el context laboral, per identificar actuacions de millora de la inclusió laboral de les persones que fan servir símbols religiosos

Membres de l'equip investigador amb les dones integrants del consell assessor del projecte.

Aquest dijous s’ha celebrat en format virtual la jornada final del projecte Detecció d’actuacions per millorar la gestió de la diversitat religiosa en l’àmbit laboral català, finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya.  El projecte ha estat liderat per la investigadora Carme Garcia membre del grup de recerca consolidat MEDIS  (Metodologia de la Recerca Educativa amb Impacte Social) del departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.

El projecte es va iniciar l’any 2019 i s’ha centrat en abordar la realitat de la gestió de la diversitat religiosa en el context laboral, per tal d’identificar actuacions dirigides a millorar la inclusió laboral de les persones que fan servir símbols religiosos, en especial èmfasi en l’ús del hijab. Els resultats del treball i les recomanacions es donaran a conèixer properament.

La jornada l’ha encetat Isabel Escandell Sánchez, subdirectora general d’Afers Religiosos, i ha comptat amb la participació de Carme Garcia, investigadora principal i d’Ouarda El Miri, investigadora del projecte, estudiant de quart curs del grau en Treball social a la URV  i membre de Joventut Multicultural Musulmana i d’Adedcom (Associació per la defensa dels drets de la comunitat musulmana). Ha parlat de l’ús del hijab i ha argumentat que el vel de la dona musulmana “no impedeix que aquesta avanci, que progressi”. Espera, diu, que es pugui normalitzar “i que el vel no sigui un obstacle per a cap dona”. També hi ha participat Mohamed Badaoui, president de l’associació Adedcom.

La professora de la Universidad de Granada Ana Burgués, ha fet la xerrada que ha tractat sobre la gestió de les identitats religioses en l’àmbit laboral i, finalment, Pilar Álvarez, professora de la Universidad Pontificia de Comillas i membre de l’equip investigador del projecte, que ha presentat propostes d’actuació per la millora de la gestió de la diversitat religiosa al món laboral.

La clausura de l’acte ha estat realitzada per part del degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, Luís Marqués. A la jornada han participat 120 persones de diversos àmbits de la societat: estudiantat  universitari, professionals de diferents àmbits, agents polítics i investigadors/es de diferents àmbits de les ciències socials.