16/06/2017

Jornada per sensibilitzar sobre la propietat industrial i intel·lectual

El Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació de la Fundació URV i ABG Patentes organitzen una sessió sobre la protecció dels resultats

Què és una patent? Què es pot i no es pot patentar? I quins són els requisits? Són alguns dels dubtes que es van resoldre en la sessió sobre la gestió i els fonaments de la propietat intel·lectual que es va fer aquest dimecres, 14 de juny,  al Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació i que ha (CTTi),  organitzat per la Fundació URV en col·laboració de l’agència de propietat industrial i intel·lectual ABG Patentes. Experts d’aquesta empresa van tractar els fonaments de la protecció dels resultats.

En aquesta sessió s’ha fet èmfasi en els requisits necessaris per protegir una innovació mitjançant una sol·licitud de patent, en com redactar una sol·licitud de patent per a què sigui concedida i en les diferents estratègies de protecció. La jornada ha comptat amb més prop de 50 participants de diferents àmbits de coneixement de la Universitat, d’empreses del territori i d’emprenedors.

La jornada s’ha dut a terme en el marc del Programa Catalunya Emprèn, el programa de creació d’empreses de la Generalitat de Catalunya, liderat pel Departament d’Empresa i Coneixement i cofinançament del Fons Social Europeu (FSE).

El Centre de Transferència i Innovació és la Unitat de Valorització de la Universitat i té com a missió la identificació, protecció, valorització i comercialització de les innovacions dels investigadors de la URV amb la finalitat de transmetre aquests resultats a la societat, i al mateix temps, obtenir un retorn per a la URV i per als seus investigadors. La Unitat de Valorització de la URV té el suport d’ACCIÓ.