19/01/2015

Josep Barceló de la URV, Premi d’Història de la Medicina de la Fundació Uriach

Josep Barceló, de la URV ha guanyat el premi d’Història de la Medicina de la Fundació Uriach, pel seu treball "El procés de fusió hospitalària a la ciutat de Tarragona (1464): idiosincràsia d’un exemple prototípic". L’entrega es va fer el 16 de desembre, a Palau-solità i Plegamans

L’investigador i professor del Departament d’Infermeria  de la URV Josep Barceló ha guanyat la 45a edició d’aquest premi. L’acte d’entrega del premi es va fer a la seu de la Fundació Uriach a la localitat de Palau-solità i Plegamans.

En aquesta edició es van presentar tretze treballs. El de Josep Barceló va ser l’escollit després d’un procés de cinc votacions eliminatòries. És doctor en Antropologia Social i Cultural, a més de diplomat en Podologia i Infermeria i, actualment és professor a la Universitat Rovira i Virgili on imparteix classes d’Història de la Infermeria, d’Antropologia i Ciutadania i, també, d’Estructura i Funció del Cos Humà, entre d’altres.

Aquest premi està dirigit a professionals, investigadors i estudiants del camp de les ciències de la salut i també a persones interessades a aprofundir en l’inici i desenvolupament de disciplines com la medicina, la farmàcia, la veterinària, la química i la botànica.

La Fundació Uriach pretén, amb aquest premi, impulsar el desig de recerca dels estudis sobre el passat de les Ciències Mèdiques. Es tracta d’un premi anual, d’àmbit internacional, que s’adjudica al millor estudi que, segons el parer del  jurat,  investigui i analitzi un tema d’Història de les Ciències de la Salut. El premiat rep 3.000 euros.