27/01/2022

Josep Domingo-Ferrer presidirà un dels panells avaluadors dels ajuts europeus Starting Grants

El catedràtic de la URV Josep Domingo-Ferrer ha estat una de les 27 persones expertes en diferents àmbits de la ciència a nivell internacional que l’European Research Council (ERC) ha seleccionat per avaluar els projectes de recerca que es presentin als ajuts Starting Grants 2022. L’investigador, escollit per la seva reputació científica, presidirà el panell PE6, especialitzat en Informàtica. Aquests ajuts els concedeix anualment l’ERC i es destinen a subvencionar l’excel·lència en recerca entre el col·lectiu investigador per tal que desenvolupi projectes innovadors amb un alt impacte sobre la R+D+i internacional.

Domingo-Ferrer formarà part de l’equip de revisors internacionals que avaluaran per parells i qualificaran les propostes presentades, amb l’excel·lència com a criteri principal. Per a cada convocatòria Starting Grants hi ha 27 panells que es reparteixen en tres àrees: Ciències Socials i Humanitats, Ciències de la Vida i Ciències Físiques i de l’Enginyeria.

Domingo-Ferrer és Catedràtic Distingit de Ciència de la Computació i investigador ICREA Acadèmia a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, on dirigeix la Càtedra UNESCO de Privadesa de Dades. És director del Pla Serra Húnter de la Generalitat de Catalunya, un pla de reclutament personal acadèmic basat en criteris internacionals d’excel·lència. És fundador i actual director de CYBERCAT-Centre de Recerca en Ciberseguretat de Catalunya, que inclou set grups de recerca de sis universitats catalanes, amb més de 100 investigadors.

Els seus camps de recerca són la privadesa i la seguretat de dades, concretament la creació de tecnologies per conciliar seguretat, privadesa i funcionalitat en la societat de la informació.

Ha guanyat tres vegades el premi ICREA-Acadèmia (2008, 2013 i 2018). L’any 2012 va rebre la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic que atorga la Generalitat. Des del 18 de gener de 2016 és membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (secció de Ciència i Tecnologia).

El 2012 va ser nomenat Fellow de l’Institute of Electrical Electronics Engineers (IEEE), la màxima categoria com a membre d’aquest Institut; és una distinció especial per haver aconseguit fites extraordinàries en algun dels camps d’interès de l’IEEE. El 2016 va ser nomenat Distinguished Scientist per l’Association for Computing Machinery (ACM), la principal associació d’informàtics del món. És membre de l’Academia Europaea, organització científica europea no governamental fundada el 1988. El 2014 va rebre un Google Faculty Research Award.