16/06/2022

Josep Pallarès prendrà possessió del càrrec de rector divendres 17 de juny

És catedràtic de Tecnologia Electrònica, ha estat director general de Planificació d’Universitats i Recerca de la Generalitat i investigador principal en projectes competitius. En l'acte retransmès en directe també seran nomenats els membres del nou Consell de Direcció

Josep Pallarès, amb Carme Gomez Bondia, Maria Jiménez i Silvia De La Flor.

Josep Pallarès Marzal ja és a tots els efectes rector de la Universitat Rovira i Virgili després que avui s’hagi publicat al DOGC el decret de nomenament. Pallarès prendrà possessió del càrrec demà divendres 17 de juny a les 12 h en un acte presidit per la consellera d’Universitats i Recerca, Gemma Geis. Serà al Paranimf, on la rectora sortint, María José Figueras, lliurarà el bastó de comandament i la medalla de rector a Josep Pallarès com a símbols d’autoritat de la Universitat.

En aquest mateix acte, que serà retransmès en directe a través de la plataforma Livestream, també prendrà possessió del càrrec la nova secretària general, Maria Jiménez Herrera, que rellevarà així a Laura Román, i els vicerectors i vicerectores que integraran a partir d’aquest moment el Consell de Direcció de la URV:

• Urbano Lorenzo Seva, vicerector de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris
  • Marina Teresa Galià Clua, vicerectora de Recerca
  • María Ercilia García Álvarez, vicerectora de Valorització del Coneixement, Transferència i Ocupabilitat
  • Carmen Gómez Buendia, vicerectora de Doctorat i CRAI
  • Iolanda Tortajada Giménez, vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat
  • Montserrat Pinent Armengol, vicerectora de Projectes Docents i Estudiants
  • Josep Font Capafons, vicerector de Personal Docent i Investigador
  • Juan Antonio Duro Moreno, vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals
  • Jordi Diloli Fons, vicerector de Compromís Social i Sostenibiilitat

I els adjunts i adjuntes al rector:

• Javier Farré Albendea, director del campus Terres de l’Ebre
  • José Antonio Moreno Villanueva, adjunt al rector per Política Lingüística i Publicacions
  • Josep Maria Poblet Rius, adjunt al rector per Sistemes d’Informació
  • Jordi Castellà Roca, adjunt al rector per Govern Obert i TIC
  • Sílvia De la Flor López, adjunta al rector per Optimització de Processos
  • Carme Garcia Yeste, adjunta al rector per Relacions amb el Departament d’Educació
  • Victor Manuel Merino Sancho, adjunt al rector per Igualtat i Diversitats
  • Joan Miquel Canals Bosch prendrà possessió del càrrec d’adjunt al rector per Xarxes Internacionals un cop es reincorpori a la URV
El perfil de Josep Pallarès
Josep Pallarès, rector de la URV.

Josep Pallarès Marzal (el Perelló, 1967) ha estat director general d’Universitats i director general de Planificació d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya (2016-19) i, a la Universitat Rovira i Virgili (URV), vicerector de Política Acadèmica i de PDI (2014-16), vicerector de PDI (2008-14), vicerector de Transferència i Innovació (2006-08) i director del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (2000-06).

Va iniciar la seva formació acadèmica estudiant Física a la Universitat de Barcelona. L’any 1997 va defensar la tesi al Departament d’Enginyeria Electrònica de la Universitat Politècnica de Catalunya. Posteriorment, va fer una estada postdoctoral d’un any al Debye Institute de la Universiteit Utrecht, als Països Baixos.

Es va incorporar a la URV l’octubre de 1991, on ha estat titular d’escola universitària interí, titular d’escola universitària i titular d’universitat. Des del 2009 és catedràtic d’universitat de Tecnologia Electrònica. Ha impartit principalment assignatures obligatòries de grau i optatives de màster a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. A més, ha dirigit i codirigit 10 tesis doctorals, totes amb menció internacional. És professor distingit de la URV.

És membre del grup de recerca Nanoelectronics and Photonic Systems, autor de més de 100 publicacions a revistes internacionals indexades (h = 40) i coautor de dues patents. Ha estat investigador principal de projectes de la Unió Europea, Consolider i del Plan Nacional. Té experiència en dispositius semiconductors i fotònics. La seva línia de recerca actual és la fabricació, caracterització i modelització de cèl·lules solars amb materials orgànics i polimèrics. És senior member de l’Electron Device Society (EDS) de l’Institute of Electrical and Electronic Engineers (IEEE).