30/11/2016

La convocatòria de mobilitat internacional per estudiants 2017/18 arrenca amb força

La sessió informativa per als estudiants interessats en realitzar una estada de mobilitat, el dia 24 d'octubre, retransmesa en directe a tots els campus, va tenir força seguiment. En total, la URV ofereix més de 700 convenis de mobilitat internacional. Isabel Fadón va ser la guanyadora del concurs I'moving

Awarding of I’moving prizes during the information session on international mobility for students
Es va entregat el premi I'm moving, durant la sessió informativa de mobilitat.

Un curs més, s’ha obert la convocatòria de mobilitat internacional per fer estudis i per pràctiques, en una estada acadèmica en el marc d’un programa de mobilitat gestionat pel Centre Internacional de la URV, el proper curs acadèmic 2017/18.

El estudiants poden sol·licitar una plaça en els programes Erasmus+ estudis i pràctiques, que permeten fer una estada a institucions de països europeus membres del programa Erasmus+; MOU estudis i pràctiques, per fer una estada fora dels països europeus; ISEP, programa d’intercanvi d’estudis amb diferents universitats dels Estats Units; i com a novetat a partir d’aquest curs acadèmic, el programa Erasmus+ International. Aquest últim consisteix en mobilitats a institucions de països no europeus però associats al programa Erasmus+, que tinguin un conveni específic amb la URV, com per exemple Japó, Austràlia, Moldàvia o Kazakhstan.

En paral·lel s’ha obert també la convocatòria de mobilitat internacional per realitzar pràctiques, que s’allargarà fins al setembre de 2017.

Per informar sobre totes aquestes possibilitats i la forma de sol·licitar-ho, es va convocar una sessió informativa, dirigida a tots els estudiants de la URV interessats, en què membres del Centre Internacional van explicar les peculiaritats de cada programa, la forma de fer la sol·licitud online a través de l’Espai de Mobilitat i van resoldre dubtes i qüestions que els estudiants van anar plantejant.

Aquesta sessió es va retransmetre en directe a tots els campus de la URV, on es va habilitar una sala i els estudiants van poder seguir la sessió i fer preguntes en directe. Es calcula que hi va haver un seguiment de més de 450 persones.

Vista general de l'Aula Magna del campus Catalunya durant la sessió
L’audiència de la sessió, a l’Aula Magna del campus Catalunya.
El concurs I’m moving

Al finalitzar la sessió informativa, es va entregar els premis I’moving, concurs convocat pel Centre Internacional, en què es demanava als estudiants de mobilitat del curs 2015/16 que enviessin una peça audiovisual d’un minut de durada explicant la seva experiència. La guanyadora, Isabel Fadón, és estudiant del grau de Publicitat i Relacions Públiques, va fer una estada de pràctiques a Florència i va obtenir un premi de 500€. Aquest activitat s’emmarca en el context del 25è aniversari de la URV i tots els participants van incloure una felicitació a la universitat en els seus vídeos.