03/02/2015

La CRUE es pronuncia sobre la nova ordenació dels ensenyaments i el doctorat universitaris oficials

La conferència de Rectors de les universitats espanyoles (CRUE) ha acordat, el dilluns 2 de febrer a Madrid, pronunciar-se sobre els decrets aprovats pel Govern sobre la nova ordenació dels ensenyaments i del doctorat universitaris oficials

El comunicat emès diu: “En relació amb l’aprovació del 30 de gener de 2015, pel Consell de Ministres, del Reial decret que modifica el Reial decret 1393 / 2007, de 29 de octubre, que estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, i el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, que regula els ensenyaments oficials de doctorat, la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), reunida en Assemblea General el 2 de febrer de 2015, després d’un ampli debat, acorda:

1. Reafirmar la necessitat d’una moratòria, que ja va demanar un cop, a la implantació d’aquest Reail decret.

2. Demanar a totes les universitats i les comunitats autònomes que no s’inicii la tramitació de propostes sobre la base d’aquesta disposició, fins al setembre de 2016. L’objectiu principal és poder aplicar aquesta normativa de manera prudent, evitant la confusió del conjunt de la societat i preservant d’aquesta manera la cohesió del sistema universitari espanyol.

3. Manifestar que tot i que es pot considerar el canvi en l’estructura d’alguns dels estudis universitaris, és prioritari completar primer l’avaluació de les titulacions actualment vigents. Igualment, considerem necessari dur a terme una reflexió en profunditat sobre el futur de la Universitat espanyola també en relació amb el model de finançament, abans de posar en marxa un canvi que si es fa amb precipitació tindria conseqüències greus per a tot el sistema universitari.

4. Declarar que la major preocupació de la CRUE és la defensa de la qualitat de l’oferta acadèmica de les nostres universitats, garantint a més una autèntica igualtat d’oportunitats per als seus estudiants. També considerem que és necessari que la societat tingui prou informació sobre la nova oferta curricular que ofereixen de graus i màsters oficials que es pugui derivar d’aquesta disposició, per tal de garantir la millor formació i inserció laboral dels nostres graduats”.