11/10/2016

La directora general d’Indústria inaugura el nou màster en Eines per al desenvolupament professional a la indústria

Núria Betriu, directora general d'Indústria de la Generalitat, ha estat l'encarregada de pronunciar la lliçó inaugural el dilluns, 10 d'octubre al Paranimf de la Universitat. Juntament amb el professorat universitari, més de 30 professionals procedents d'empreses de l'entorn petroquímic i institucions fan docència al programa

Imatge general del Paranimf, durant l'acte.

A l’acte, presidit pel rector de la URV Josep Anton Ferré, han assistit Teresa Pallarès, directora de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), la degana de la Facultat de Química Yolanda Cesteros i el professor coordinador del màster Francesc Borrull, a més de la conferenciant. Han estat presents tots els estudiants matriculats al programa.

La conferència inaugural de la primera edició d’aquest màster ha anat a càrrec de Núria Betriu, directora general d’Indústria de la Generalitat des d’enguany, i consellera delegada d’ACCIÓ, l’Agència per a la competitivitat de l’empresa. Núria Betriu (Lleida, 1977) és enginyera industrial especialitzada en Química i màster en Organització d’Empresa per la UPC i l’École Polytechnique de Paris. Va treballar en empreses del sector farmacèutic, alimentari i electrònic, va crear una enginyeria especialitzada en assessorament alimentari, ambiental i estratègic i al 2013 va assumir la direcció del programa Catalunya Emprèn.

Núria Betriu, directora general d'Indústria, durant la seva intervenció.
Núria Betriu, directora general d’Indústria, durant la seva intervenció.

A partir de la frase “Catalunya és un país industrial”, la conferenciant ha destacat la recerca i la innovació, la vocació internacional i el talent com a capacitats de les indústries catalanes i ha reflexionar sobre la digitalització i el valor afegit com a reptes actuals. Ha fet referència a la creació del Pacte Nacional per a la Indústria com a iniciativa del Govern de la Generalitat per desenvolupar i enfortir el sector industrial a Catalunya.

El màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria va dirigit a graduats en Química, Enginyeria Química, Bioquímica o Biotecnologia, entre d’altres, als que proporciona una base teòrica i pràctica de qualitat per facilitar la seva inserció en l’entorn professional. El programa formatiu compta amb els coordinadors docents, els professors universitaris, i els experts industrials, més de 30 professionals de diferents sectors, procedents de les empreses de l’entorn petroquímic, agroalimentari, cosmètic i de tractament d’aigües, que aporten el seu coneixement expert.

El rector lliura el reconeixement a Teresa Pallarès de l'AEQT.
El rector lliura el reconeixement a Teresa Pallarès de l’AEQT.

Aquest màster és un ensenyament que imparteix la URV com a títol propi a través de la Fundació URV i compta amb la col·laboració del potent teixit empresarial químic de Tarragon,a liderat per l’AEQT. A la sessió inaugural, 24 empreses i institucions participants al màster han rebut un diploma de reconeixement. Són: l’AEQT, BASF, DOW Chemical, Revlon, Repsol, Borders Crossing, Aitasa, IRTA, Clariant, Ercros, Vopak Terquimsa, Asfaltos Españoles S.A, EMATSA. Reus Serveis Municipals, Consorci d’Aigües de Tarragona, Coselva, Andrés Pintaluba S.A, Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), Citysens, Candor AGS, Maystar Cosmètica, Novus, Agència de Salut Pública de Catalunya i GCR Group.

Més informació:

Màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria