08/03/2022

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia acull la 13a edició de les Olimpíades de Geologia de Catalunya

Els guanyadors de l'Olimpíada a la seu de Tarragona són Josep Boada Soler i Maurici Piñas Botanch, de l'INS Jaume Huguet de Valls

Participants a la 13a Olimpíada de Geologia a la seu de Tarragona, la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.

El divendres 4 de març de 2022 s’ha celebrat la 13a edició de les Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per la “Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT)” juntament amb la “Sociedad Geológica de España (SGE)”. Aquest any la prova ha tornat a realitzar-se de forma presencial després que l’any passat va haver de fer-se amb els participants connectats des dels seus respectius instituts. En aquesta edició tots els participants han fet la prova de manera simultània en alguna de les seus de Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona, a les instal·lacions de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV. Enguany la suma d’alumnes inscrits ha estat de 441 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat procedents de 46 centres d’arreu del territori català. D’aquests, a la URV van assistir-hi 67 participants de 6 centres de secundària.

La prova té una part teòrica que consisteix en un qüestionari de coneixements generals de geologia i que es respon de forma individual. A continuació es realitza la part pràctica que consisteix en identificar mostres de fòssils, roques i minerals i completar informació de mapes, blocs diagrama i talls geològics.

Un cop realitzades les proves, mentre els organitzadors de cada seu corregien el test i la prova pràctica, els participants i els seus professors han assistit a una conferència retransmesa online a totes les seus titulada “L’erupció volcànica de Cumbre Vieja (La Palma)”, a càrrec de la vulcanòloga i divulgadora Olaya Dorado.

Conferència a distància “L’erupció volcànica de Cumbre Vieja”, amb els participants de l’Olimpíada de Geologia a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Desprès de la conferència s’han donat a conèixer els noms dels guanyadors/es els quals han rebut com a obsequi un exemplar de l’Atles de Geologia de Catalunya cedit per l’Institut Geològic i Cartogràfic de Catalunya , una sortida al Geoparc de la Catalunya Central el proper 12 de març com a sessió de preparació a la fase nacional de les olimpíades que se celebraran a Almeria i 6 entrades per visitar diferents espais i museus del Geoparc Orígens. A banda d’això el primer classificat a la URV, UB i UdG rebran un premi de matrícula gratuïta per al primer any al grau universitari que desitgin de les corresponents universitats.

Els guanyadors de la seu de Tarragona han estat Josep Boada Soler, en primer lloc, i Maurici Piñas Botanch, en segona posició, tots dos de l’INS Jaume Huguet de Valls.