24/04/2023

La Facultat de Lletres celebra el LletraFest i la Setmana de les Humanitats

El pregó, l’acte “A Lletres fem coses!”, el bingo o l’espectacle “Margarida de Prades” són alguns dels actes programats al llarg d’aquesta setmana

Repartiment de coca amb xocolata al Lletrafest 2023 i Setmana de les Humanitats, a la Facultat de Lletres.

Des d’aquest dilluns la Facultat de Lletres de la URV celebra el LletraFest i la Setmana de les Humanitats. Després de l’èxit de la celebració de l’any passat amb motiu dels 50 anys dels estudis de Lletres a Tarragona, per segon any la comissió de Festes de la Facultat i el col·lectiu d’estudiants Alma Mater organitzen una desena d’activitats lúdiques i culturals programades del 24 al 28 d’abril al campus Catalunya.

El pregó inaugural i el repartiment de coca amb xocolata donen aquest dilluns a les 11 hores el tret de sortida a la festa. L’acte se celebra a la plaça de la Concòrdia i comptarà amb les intervencions del degà de Lletres Antoni Nomdedeu i l’estudiant Verónica Povedano, del col·lectiu cultural Alma Mater, i les actuacions musicals de l’estudiant Perla Seguro.

Actuació de l'estudiant Perla Seguro, en l'obertura del Lletrafest 2023 i la Setmana de les Humanitats, al campus Catalunya.
Actuació de l’estudiant Perla Seguro, en l’obertura del Lletrafest 2023 i la Setmana de les Humanitats, al campus Catalunya.

Dimarts serà el torn de l’actuació musical del cantautor Emiliano Valdeolivas, que oferirà el recital poètic-musical “Cantología de la poesía española” amb un repertori de poemes coneguts cantats per ell. L’acte se celebrarà a la sala de Graus a les 12 hores. A la tarda, a partir de les 16 hores, la sala de Juntes acollirà l’acte “A Lletres fem coses!” que consistirà en presentacions de llibres i audiovisuals d’estudiants i professorat de la Facultat.

El cercle de lectura “Vine a recomanar un llibre!” i el bingo amenitzaran la tarda de dijous a la cafeteria del campus. Divendres serà el darrer dia de les festes amb la marató de kahoots i un vermut electrònic al migdia. La ruta de la Tarragona romana amb el professor Joaquín Ruiz de Arbulo i l’espectacle “Margarida de Prades” clouran la celebració. Per assistir a la ruta, prevista a les 16:30 h, caldrà inscripció prèvia omplint aquest formulari.

Concurs de microrelats “Va de Lletres”

Per segon any, la Facultat de Lletres organitza també el concurs de microrelats en un tuit en la qual poden participar estudiants de la Facultat de Lletres. La temàtica dels microrelats serà lliure, però haurà de respondre al lema “Som de Lletres”, que referma el sentiment de pertinença a la Facultat, la seva diversitat i, alhora, en mostra el dinamisme i la vocació d’incidència a la URV i la societat que ens envolta. El concurs està dotat amb 200 euros i s’atorgaran dos premis, per al millor microrelat valorat pel jurat i per al microrelat amb més M’agrada per part del públic. El termini per participar-hi tanca el dimecres 26 d’abril a les 23:59 hores. Les bases es poden consultar en aquest enllaç. Els premis es donaran a conèixer el divendres 28 d’abril.