24/04/2018

La Facultat de Lletres s’obre amb la Setmana de les Humanitats

El centre continua donant-se a conèixer amb activitats com tallers, seminaris, conferències i presentacions, adreçades als estudiants de secundària

Els estudiants, llegint fragments del Quixot en diferents idiomes.

La Facultat de Lletres organitza, des del 16 al 27 d’abril, tallers, seminaris, conferències i presentacions al campus Catalunya o als instituts per donar a conèixer encara més els estudis que s’hi poden fer, després de les jornades de portes obertes i moltes altres activitats de difusió que es porten a terme. Des del mes d’octubre, els estudiants dels diferents centres de secundària de la demarcació s’hi van poder inscriure. En total, participen prop de 200.

Avui, el grau d’Història ha fet el taller “On són les dones a la història contemporània?” L’objectiu  és apropar la història des d’un altre prisma. La història l’han escrit els homes i l’experiència de les dones dins de la construcció històrica moltes vegades ha restat invisible. El taller es centra en una mostra d’una selecció de documents, de la II República, el franquisme i la transició democràtica on les dones són les protagonistes.

El graus de Periodisme, el de Comunicació Audiovisual i el de Publicitat i Relacions Públiques han organitzat per avui la conferència: “Passió per comunicar”. Ha estat una conferència-demostració on estudiants i exestudiants han explicat la seva experiència educativa i professional tot mostrant algunes de les seves produccions.

El grau de Llengua i Literatura Hispàniques ha programat per demà dimecres 25 d’abril la IV edició de la lectura multilingüe de El Quixot de Miguel de Cervantes, en la qual participaran setanta persones que ja s’han inscrit, de secundària o de la URV. Cadascú llegeix 3 o 5 minuts, i prèviament se’ls comunicarà quin fragment han de llegir. L’activitat dura dues hores, i a continuació els participants que ho desitgin poden visitar el campus. Tothom pot anar com a públic.

Divendres 27 d’abril, el grau d’Història de l’Art fa les presentacions:  Grans programes narratius. 8 obres de les PAU analitzades des d’una nova perspectiva, superant el discurs tradicional que s’explica a les classes magistrals. Els 30 alumnes inscrits aniran treballant sobre aquestes obres, potents a nivell iconogràfic: l’Altar de Zeus a Pèrgam, l’Ara Pacis d’August, el Tapís de la Creació, el Programa de Giotto a la capella Scrovegni de Pàdua, la Capella Sixtina de Miquel Àngel, la Lliçó d’anatomia de Rembrandt, L’enterrament d’Ornans de Courbet i, finalment, El marxisme sanarà els malalts de Frida Kahlo. Hauran de cercar esbossos sobre elles, les versions que hi ha hagut sobre l’obra, l’hauran d’inserir en un context polític, social i també artístic, entre altres nous continguts. Els estudiants que ho desitgin podran visitar el campus.

El seminari “Conquerint el cel. La Dolors Vives Rodon i la Guerra Civil en ulls de dona”, es va fer el dia 18 d’abril a IES Comte de Rius, sobre la vida d’aquesta pionera de l’aviació a la qual la guerra li va canviar la vida, i com a exemple de paper femení destacat; i el taller titulat: “Aprenem Història jugant: El mapa dels ibers”, es va fer el dia 17, a partir del joc de taula “El Mapa dels ibers” sobre la formació, desenvolupament i final de la cultura ibèrica.