24/01/2023

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i la Facultat de Lletres obtenen l’acreditació institucional

És un reconeixement a la qualitat en la gestió dels centres i al compromís amb la millora. Comporta que 23 titulacions de les dues facultats renovin automàticament la seva acreditació

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i la Facultat de Lletres han estat recentment acreditades institucionalment i disposen de la resolució del Consell d’Universitats que els atorga aquest reconeixement. Amb la incorporació d’aquestes dues facultats, ja són set els centres que compten amb l’acreditació institucional a la URV: la Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, la Facultat de Ciències Jurídiques, i ara la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i la Facultat de Lletres.

L’acreditació institucional, regulada en el Reial decret 640/2021, de 27 de juliol, garanteix que es disposa dels mecanismes que asseguren la qualitat de tots els processos que afecten la gestió dels centres i de les titulacions que imparteixen. Aquest fet s’avala amb la certificació de la implantació dels seus sistemes interns de garantia de la qualitat (SIGQ), que la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut va obtenir el passat mes de juliol de 2022 i la Facultat de Lletres el setembre del mateix any. De fet, disposar de la certificació del SIGQ era un dels dos requisits necessaris per assolir l’acreditació institucional; a més d’haver renovat l’acreditació de, com a mínim, la meitat dels títols de grau i la meitat dels títols de màster.

L’obtenció de l’acreditació institucional renova automàticament l’acreditació de tots els títols de grau i de màster que s’ofereixen als centres per un període de sis anys. Sumant ambdues facultats, tindrà implicacions en vint-i-tres ensenyaments (dotze graus i onze màsters).