12/05/2021

La Facultat d’Infermeria de la URV reivindica una redefinició del rol de la infermeria en la societat

Amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria, la Facultat ha organitzat una jornada virtual per donar visibilitat a la necessitat d’enfortir la disciplina i promoure la cura de les infermeres i infermers, així com de les futures generacions de professionals

Eulalia Chanovas, estudiant d'Infermeria, a l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta durant el període de confinament del març i l'abril de 2020.

El Dia internacional de la Infermeria se celebra el 12 de maig a tot el món en ocasió de l’aniversari del naixement de Florence Nightingale, infermera britànica considerada la precursora de la infermeria moderna. Després del paper que han tingut els professionals d’aquesta disciplina en els moments més crus de la pandèmia, enguany la celebració pren més rellevància que mai i la Facultat d’Infermeria de la URV si ha volgut unir d’una manera especial, a través d’una jornada dedicada a donar visibilitat al col·lectiu d’infermeria i a la necessitat d’enfortir la disciplina i millorar-ne les condicions.

La degana de la Facultat, Maria Jiménez, ha reivindicat la necessitat de “promoure la cura” de les infermeres i infermers que estan en actiu així com les futures generacions de professionals que ara s’estan formant. “Les persones confien en el personal d’infermeria i hem de continuar treballant perquè puguem ser on hem d’estar, contribuint al benestar de la nostra societat”, ha dit Jiménez en la seva invitació a la jornada.

La jornada, dedicada a la visió de futur de la infermeria i al seu paper transformador en l’atenció de salut, reuneix de forma virtual a infermeres professionals, com la directora general de Professionals de la Salut, Montserrat Gea, i a representants de la Facultat, om la directora del Departament d’Infermeria de la URV, María Jesús Aguarón. Seguirà a les conferències una fira virtual d’inserció laboral amb estants en línia dels principals centres de la salut de la demarcació de Tarragona.

La jornada del Dia de la Infermeria  es desenvolupa a través de Microsoft Teams en aquest enllaç.