26/07/2017

La Generalitat reconeix les primeres promocions dels doctorats industrials

Supervisors de la URV, representants de les empreses i els doctorats que ja han presentat la seva tesi van participar en l’acte

D'esquerra a dreta: Jordi Bautista, primer Doctor Industrial de la URV al costat de Jaume Vergés, codirector de l'empresa on va fer part de la tesi. Al costat, Antoni Reverté codirector de l’empresa “Projectes i Instal·lacions del Garraf - Fundació Ave Maria”; Domènec Puig, codirector de la URV de dues tesis industrials; Jainendra Shukla, doctorand industrial; Mercè Gisber,. codirectora d’un doctorat industrial en l’àmbit de Ciències Socials; Francesc Díaz, director Escola de Postgrau i Doctorat, i Ignasi Salvadó, cap d’àrea d'R+D+I de la URV

El conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, va refermar l’objectiu de Govern de continuar enfortint “la col·laboració entre el sistema universitari i de recerca i el teixit industrial del país per tal de potenciar la innovació i la transferència de coneixement”. Vila ho va defensar en l’acte de lliurament de reconeixements a les primeres promocions del Pla de Doctorats Industrials (DI), corresponents al pla pilot de 2012 i a les convocatòries de 2013 i 2014 en què hi ha pres part investigadors i doctorats per la Universitat Rovira i Virgili en aquestes convocatòries. Fins aquest moment hi ha hagut quatre joves que ja han presentat la seva tesi doctoral en el marc del programa de doctorals industrials amb la Universitat i diferents empreses.

L’acte, que va tenir lloc el passat dimarts, 18 de juliol a la sala Petit Palau del Palau de la Música, va reconèixer els doctorands, directors de tesi i responsables de supervisar a l’empresa els 127 projectes de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) realitzats en el marc d’aquest pla a Catalunya.

Vila va reivindicar l’estratègia del pla d’atreure “talent cap a les nostres empreses i institucions, persones formades acadèmicament i que coneixen l’entorn acadèmic i empresarial”. El conseller d’Empresa i Coneixement ha posat en valor “la capacitat dels doctorands industrials d’identificar i traslladar els darrers avenços de la recerca bàsica cap a les empreses”, així com d’afrontar nous reptes treballant en xarxa i generant sinèrgies entre en món de la universitat i el de l’empresa.

345 projectes en tots els àmbits de coneixement

El Pla de Doctorats Industrials es va posar en marxa l’any 2012 amb un programa pilot i ja compta amb cinc edicions, al llarg de les quals s’han iniciat 345 projectes de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I). Hi han col·laborat les universitats catalanes, tant públiques com privades, i els centres de recerca, conjuntament amb 235 empreses i institucions de totes les dimensions, majoritàriament pimes (més del 50%), però també start-ups, fundacions o associacions sense ànim de lucre.

L’objectiu del Pla de Doctorats Industrials és contribuir a la competitivitat del teixit empresarial i de recerca català, reforçar els instruments per captar el talent que genera el país i situar els futurs doctors en condicions de desenvolupar projectes d’R+D+I en una empresa o institució. L’element essencial del Pla és el projecte de recerca de l’entorn empresarial en què el doctorand desenvolupa la seva formació investigadora, en col·laboració amb una universitat o centre de recerca, i que és objecte d’una tesi doctoral.

El Pla està gestionat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) i compta amb la col·laboració del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). Així mateix, té el suport de les 12 universitats catalanes i del món empresarial per afavorir la transferència de coneixement al sector productiu.