11/05/2017

La internacionalització, present en el 25è aniversari de la URV

L'expert John Hudzik ha parlat de la internacionalització global i s'ha presentat el llibre de la URV "La internacionalització, cosa de tots" en un acte al Paranimf

Fotografia de familia dels autors del llibre, en acabar l'acte.

En el marc de la International Staff Training Week, que aplega a la URV tècnics internacionals d’universitats compartint bones pràctiques del 8 al 12 de maig al campus Catalunya, la URV ha convidat John Hudzik, de la Michigan State University, que ha pronunciat avui la conferència “Comprehensive internationalization for all: critical steps forward”. I s’ha presentat el llibre “La internacionalització, cosa de tots” de Publicacions URV. L’acte ha tingut lloc a la tarda al Paranimf de la URV, commemorant  el 25è aniversari de la Universitat i el 30è aniversari del programa Erasmus. Han assistit el rector Josep Anton Ferré, la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colón i el director de la Agencia Nacional Erasmus (SEPIE) Pablo Martín. Al públic hi havia responsables universitaris, professorat i els participants a la International Staff Training Week.

L’expert en internacionalització, durant la seva conferència.

El conferenciant és considerat el pare del concepte de la internacionalització global (Comprehensive Internationalisation). “Hi ha una gran pressió sobre les institucions d’educació superior en aquest segle perquè s’internacionalitzin”, ha dit. Ha parlat del concepte encunyat com a compromís, confirmat a través d’accions, d’integrar les perspectives internacionals, globals i comparatives a través de les tres missions de la universitat: ensenyament, recerca i servei a la societat. Aquestes funcions fonamentals, doncs, es fusionen amb un context internacional. Aquest concepte d’internacionalització integral transforma la institució des de dins, fent que el professorat, personal i estudiants pensin i actuïn amb una consciència veritablement orientada a la internacionalització. John Hudzik ha vingut acompanyat per un altre expert, Edilio Mazzoleni, director de la UCSC International de la Università Cattolica del Sacro Cuore a Milà (Itàlia).

La internacionalització, cosa de tots

En l’acte s’ha presentat el llibre La Internacionalització, cosa de tots. Exemples de bones pràctiques a la Universitat Rovira i Virgili, que constitueix la primera publicació que concentra una bona part d’experiències d’internacionalització a la Universitat. A cura de Mar Gutiérrez-Colón, vicerectora d’Internacionalització, presenta tretze experiències, que són tasques col·lectives realitzades pel professorat i pel personal d’administració i serveis.

Les experiències recollides són: Campus virtual internacional URV; l’AAEDAT, xarxa permanent de relacions internacionals en matèria ambiental a la URV; Internacionalització del model de Formació de Supervisors de Doctorat de la URV; Wiener Project: una porta a la internacionalització a través dels tàndems lingüístics en línia; Trascendint la docència tradicional: conèixer en primera persona la realitat de la Unió Europea a partir de les activitats pràctiques d’una assignatura; Una experiència de valoració del grau d’internacionalització dels estudis per treballar en un món global: quines competències, quina formació?; Estudiant els drets humans des d’una perspectiva transversal i transnacional; l’European Nursing Module, una eina per desenvolupar la sensibilitat intercultural dels estudiants del grau d’Infermeria; El programa SMILE: estudiants de mobilitat i aprenentatge d’anglès; El programa Col·labora en un projecte de cooperació internacional de la URV; Docència en anglès a la Facultat d’Economia i Empresa; La comunicació 360º de la internacionalització URV: s’internacionalitza la comunicació alhora que es comunica la internacionalització; i el Pràcticum de cooperació a Nicaragua: una experiència APS per fer les pràctiques externes i el treball final de grau a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. El llibre ja està disponible en anglès i en català.