20/04/2023

La Càtedra d’Innovació i Simulació en l’àmbit de la salut de la URV pretén millorar l’expertesa, la qualitat assistencial i la seguretat del pacient

Ubicada al Campus Terres de l’Ebre, estableix relacions amb les entitats públiques i privades del territori per impulsar la formació i la recerca en la innovació i la salut

Classe del grau en Infermeria al Campus Terres de l'Ebre.

Els problemes de salut i l’alta complexitat terapèutica dels usuaris dels serveis sanitaris, famílies i cuidadors fan que hi hagi una necessitat creixent en el diagnòstic, seguiment i atenció sanitària de les persones. En aquest context, la Càtedra d’Innovació i Simulació en l’àmbit de la salut neix amb els objectius de difondre el coneixement i impulsar la formació i la recerca en l’àmbit de la innovació i la salut, així com millorar l’expertesa, la qualitat assistencial i la seguretat del pacient, en definitiva, millorar la salut de les persones.

La directora de la Càtedra, Silvia Reverté-Villarroya, que és professora del Departament d’Infermeria, destaca la important aposta de la Càtedra al voltant de l’e-salut, és a dir, la innovació en salut aplicant la tecnologia al diagnòstic, seguiment i atenció sanitària de les persones. En aquest sentit, la càtedra millorarà els processos d’aprenentatge i les competències en e-salut, a través de formacions dirigides a estudiants i a professionals (pre-grau, post-grau, experiencials i immersives), i la participació en jornades i seminaris especialitzats, afavorint, d’aquesta manera, la innovació i la recerca científica sobre salut.

Relacions amb entitats públiques i privades del territori

La Càtedra d’Innovació i Simulació en l’àmbit de la salut està ubicada al Campus Terres de l’Ebre, campus universitari de referència territorial i, per tant, situada en un entorn estratègic que aglutina diferents proveïdors de salut i projectes d’innovació tecnològica, entre altres. Així, la càtedra té com a missió establir relacions amb les diferents entitats públiques i privades del territori, a través del contacte entre el sector productiu, la societat i la universitat, que resultin amb beneficis econòmics i socials per a la ciutadania.

Reverté ho expressa d’aquesta manera: “la flexibilitat en les relacions entre agents del territori i la interdisciplinarietat d’actuacions permetran generar coneixements que repercutiran en la societat, a més de crear confiança amb la universitat i potenciar la difusió i divulgació de temes rellevants del nostre entorn”.

Quant a les activitats, s’articularan al voltant de la formació, la innovació i la recerca, la transferència i la divulgació. Reverté destaca “la gran capacitat de la Càtedra per crear, articular, impulsar la innovació i la simulació clínica, així com actuar com a catalitzador positiu per generar i socialitzar coneixement rellevant per a l’entorn i la societat en general”.

Perfil de Silvia Reverté, directora de la Càtedra d’Innovació i Simulació en l’àmbit de la salut
Silvia Reverté i Villarroya, professora del Departament d'Infermeria de la URV.
Silvia Reverté i Villarroya, professora del Departament d’Infermeria de la URV.

Silvia Reverté i Villarroya és professora lectora del Programa competitiu internacional Serra Húnter a la URV, i és directora de la Càtedra d’Innovació i Simulació Territorial en Salut de la mateixa universitat. És docent del grau en Infermeria i de màster, compta en el seu currículum al voltant de 50 publicacions en revistes internacionals i nacionals, i acumula un total de 2.096 cites segons la Web of Science. Aquestes publicacions científiques estan relacionades amb les dues línies de recerca que la investigadora té obertes com a resultat del seu exercici professional dins de l’àmbit assistencial i universitari: d’una banda, el maneig del pacients amb ictus, corresponent al seu treball com a infermera de recerca en l’àrea de les neurociències, i d’altra banda, innovació docent vinculada directament a la seva activitat laboral realitzada a la Universitat Rovira i Virgili.

La investigadora compta amb 27 projectes de recerca, i ha participat en 42 contractes de recerca com a investigadora col·laboradora. Ha realitzat estades postdoctorals i ha format part de diversos comitès científics, organitzadors i tribunals. També és revisora de revistes nacionals i internacionals, i membre de diverses comissions científiques i acadèmiques.