15/09/2022

La professora Barbara Biglia rep la menció M. Encarna Sanahuja Yll de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent

El Govern de la Generalitat reconeix la seva trajectòria docent i investigadora, amb la perspectiva de gènere com a eix vertebrador de la seva activitat

Barbara Biglia entre Pere Aragonès i Gemma Geis en rebre la meció M. Encarna Sanahuja Yll.

La professora del Departament de Pedagogia de la URV, Barbara Biglia, ha rebut la menció M. Encarna Sanahuja Yll a l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la docència universitària per la seva trajectòria docent i investigadora, la innovació en l’aplicació de pràctiques didàctiques i més especialment per la inclusió de la perspectiva de gènere com a eix vertebrador de la seva activitat. Forma part de les mencions i distincions Jaume Vicens Vives que atorga la Generalitat als docents, els grups i els projectes de les universitats catalanes per reconèixer la qualitat docent i la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Biglia ha rebut la menció de mans de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en la inauguració oficial del curs universitari 2022-2023, que s’ha fet aquest 15 de setembre a la Universitat de Lleida.

El projecte presentat per Biglia, a proposta de la Universitat Rovira i Virgili, destaca la transformació dels continguts i pràctiques docents amb la inclusió transversal de la perspectiva de gènere, i la implementació de metodologies innovadores basades en la pedagogia feminista a l’aula. També recalca la formació a membres de la comunitat universitària per contribuir al desmantellament de les violències de gènere de l’entorn universitari, així com el suport a personal investigador que volia incloure la perspectiva de gènere al seu mètode d’estudi. A banda, fa èmfasi en la seva trajectòria de més de 20 anys com a docent en formació de gènere en universitats i en altres espais.

Paral·lelament, Barbara Biglia ha coordinat i participat en diversos projectes internacionals al voltant de les violències sexuals i de gènere a l’entorn universitari. Un d’ells, “SeGReVUni”, tenia com a objectiu reconèixer l’existència d’aquestes violències a les institucions i proporcionar eines i mecanismes per abordar-les i per millorar la resposta de les universitats vers aquestes situacions, amb intervencions més compromeses i menys discriminatòries. També “USVreact”, un projecte europeu per millorar la intervenció en casos de violència sexual, que es va materialitzar en cursos gratuïts amb l’objectiu de formar persones clau de la comunitat universitària per acompanyar de manera acurada les víctimes.