18/11/2020

La recerca continua online amb els seminaris del grup ROLLING

Els seminaris de recerca de llengua i lingüística tenen lloc cada dilluns de 15h a 17h

Tres imatges d'experts parlant als seminaris ROLLING.

El grup de recerca en Llengua i Lingüística ROLLING continua organitzant els seus seminaris de recerca aquest curs 2020-2021. Aquests seminaris estan oberts a tots els estudiants i personal docent i investigador de la comunitat universitària i s’organitzen en català, castellà i anglès. Des del 5 d’octubre i degut a les circumstàncies sanitàries actuals es van començar a oferir en modalitat online a través de la plataforma Teams amb èxit d’ assistència.

Els seminaris ROLLING presenten recerca i reflexions variades en diferents àmbits de la lingüística, de semàntica a sintaxis, i cobreixen un ampli ventall de llengües.

El passat 2 de novembre, José Antonio Moreno Villanueva i Maria Bargalló Escrivà (Universitat Rovira i Virgili) van parlar de la disponibilitat lèxica com a criteri auxiliar per establir el lemari d’un diccionari d’ELE destinat a estudiants xinesos. El passat 9 de novembre, Isabel Crespí (Queen Mary University of London) va compartir una proposta nanosintàctica sobre les construccions passives en català.

Durant les rondes final de preguntes i comentaris els intercanvis d’impressions amb tots els participants i les interaccions van ser molt enriquidores presagiant futures col·laboracions.

La resta de sessions de novembre ja estan planificades i són les següents:

16 de novembre: Jaume Mateu (Universitat Autònoma de Barcelona), “La formació sintàctica dels verbs denominals prefixats del llatí i les llengües romàniques.”

23 de novembre: Evripidis Tsiakmakis (Universitat Autònoma de Barcelona), “Greek polydefiniteness and the different modification patterns.”

30 de novembre: Juan Vela (Universitat Rovira i Virgili), “Sobre les restriccions de selecció a la semàntica de marcs: una aproximació lingüística i psicolingüística.”

Les persones amb interès a assistir-hi, poden enviar un correu a georgina.alvarez@urv.cat o celia.fullana@urv.cat per rebre l’enllaç a la sala del seminari en línia. A més a més, el perfil de Twitter @rollingURV permet estar al dia de les novetats.