06/11/2020

La rectora de la URV, escollida membre de la junta de la xarxa d’universitats europees Aurora

L’elecció s’ha fet durant la trobada bianual de la xarxa que s’ha celebrat aquesta setmana, en format virtual

Imatge d'una de les sessions plenàries virtuals de la xarxa.

La rectora María José Figueras ha estat escollida una dels tres membres de la junta de la xarxa Aurora durant els propers  dos anys, juntament amb el nou president Jón Atli, rector de la Universitat d’Islàndia, i del rector de la universitat Duisburg-Essen (Alemanya). Aurora té un consell general format pels rectors de les universitats que formen part de la xarxa i una junta formada per tres rectors encarregats de la gestió de l’associació.

L’elecció de la rectora s’ha fet durant la reunió bianual d’Aurora que ha tingut lloc aquest dimecres i dijous, en format virtual. La xarxa està formada per nou universitats europees, totes elles excel·lents en investigació, i que posen èmfasi en la responsabilitat social, la diversitat dels estudiants i la internacionalització. També incorpora els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides a tota la seva tasca i és dona molta rellevància al paper i implicació dels estudiants.

En la seva intervenció a la sessió plenària la rectora ha parlat de la importància d’aquesta xarxa d’universitats per poder encarar nous reptes: “Ens fem més forts els uns als altres i plegats estem compromesos en uns objectius futurs més ambiciosos, compromesos, sostenibles, inclusius i sempre basats en l’excel·lència de la nostra recerca i docència”. La col·laboració entre les universitats, considera, “és bona i les nostres connexions amb elles continuaran enfortint la URV  mitjançant noves idees i projectes”.

A més de la  URV, la Xarxa Aurora està formada per la Vrije Universiteit Amsterdam (Països Baixos), la Universitat d’East Anglia (Regne Unit), la Universitat de Duisburg-Essen (Alemanya), la Universitat d’Innsbruck (Àustria), la Universitat de Nàpols Federico II (Itàlia), la Universitat d’Islàndia, la Universitat d’Aberdeen (Regne Unit) i la Université Grenoble Alpes (França).

La col·laboració Aurora s’ha ampliat recentment amb l’Aurora Alliance, amb la participació de Copenhagen Business School a Dinamarca i la Universitat Palacký (República Txeca). Ha estat escollida com una de les aliances europees per a universitats, un programa insígnia de la UE en ciència i educació superior. Això suposa una subvenció de fins a set milions d’euros de la per finançar el projecte els propers tres anys. Precisament aquesta reunió bianual d’Aurora s’ha dedicat especialment a l’Aliança Aurora (European University Alliance), que s’ha presentat oficialment.

El paper de l’Aliança Aurora és augmentar la competitivitat de les universitats europees en un context global, enfortir la col·laboració entre elles i la col·laboració interdisciplinària i promoure la mobilitat d’estudiants i de personal.