13/07/2016

La Societat Química de França premia Carmen Claver per les seves aportacions científiques

La Societat Química de França ha concedit el premi franco-espanyol “Miguel Catalán-Paul Sabatier” del 2016 a la catedràtica del Departament de Química Física i Inorgànica de la Facultat de Química de la URV, Carmen Claver, en reconeixement a les seves aportacions científiques

La institució, que representa els químics francesos, li lliurarà aquest guardó en  reconeixement al seu treball en la catàlisi homogènia, especialment pels seus descobriments en les reaccions d’hidroformilació asimètrica i en els catalitzadors de nanopartícules per a les reaccions de Fischer Tropsch. Es tracta d’una tecnologia que possibilita l’obtenció de fracció dièsel a partir de carbó o de gas natural. També és un reconeixement als forts vincles que ha establert amb els químics francesos.

El lliurament del guardó es farà en una cerimònia oficial durant la primera meitat del 2017 i posteriorment s’organitzarà una gira de conferències per laboratoris de França on treballen amb activitats relacionades amb la recerca de la investigadora, per tal que pugui compartir els seus coneixements.

La catedràtica del Departament de Química Física i Inorgànica de la Facultat de Química de la URV, Carmen Claver, és des de març del 2009 directora científica del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya (CTQ) a Tarragona, un centre contribueix a la millora de la sostenibilitat, la competitivitat, la innovació i el progrés tecnològic per les empreses del sector químic. També  és membre de “l’Acadèmia Europaea”,  organització científica europea no governamental fundada el 1988. Aquest mateix any ha entrat a formar part del consell científic de l’Institut Públic Francès Energies Nouvelles (IPFEN) del qual fins ara era membre del consell assessor.

El premi Catalán-Sabatier l’atorga anualment la Societat Química de França en col·laboració amb la Societat Espanyola de Química i rep el nom en homenatge a Miguel Antonio Catalán, director del departament d’espectroscòpia del CSIC -els estudis del quan van donar origen a la teoria de l’espín electrònic-, i Paul Sabatier, premi Nobel de Química l’any 1912 pel seu mètode per a  hidrogenar compostos orgànics. La Societat Química de França és una societat científica i una associació professional fundada l’any 1857 per representar els diferents interessos dels químics francesos.