06/04/2022

La tecnologia 5G i les seves aplicacions a l’àmbit universitari

S'organitza un taller per presentar el projecte de l'Àrea 5G Camp de Tarragona, i explicar què és la tecnologia

El projecte Àrea 5G Camp de Tarragona té com a objectiu fer difusió i promocionar la tecnologia 5G i altres tecnologies digitals avançades en els diferents àmbits de la societat del Camp de Tarragona. És un projecte liderat per la URV en què hi participen altres entitats com l’Ajuntament de Tarragona, Ajuntament de Reus, Diputació de Tarragona, Fundació i2CAT, Generalitat de Catalunya i Mobile World Capital Barcelona. Dins les accions de l’àrea, un dels principals objectius és proporcionar a la comunitat universitària eines per conèixer i posar en pràctica aquestes tecnologies. Per aquesta raó s’està posant en marxa un espai al campus Sescelades on es permeti testejar possibles projectes amb aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, aquest dimarts 5 d’abril es va realitzar un acte obert perquè tothom tingués l’oportunitat de conèixer les possibilitats d’aquestes tecnologies en l’àmbit de la recerca, la docència i la gestió, on es van veure casos d’ús que es podrien aplicar en el dia a dia de la universitat. El taller es va dur a terme mitjançant la plataforma Teams. Un total de 63 persones van assistit a la sessió, majoritàriament Personal Docent i investigador (PDI) i estudiants de la URV d’estudis tecnològics però també d’altres àmbits com l’educació, comunicació, infermeria, empresa, etc. I Personal d’Administració i Serveis (PAS) del CRAI, del Gabinet de comunicació, de l’Oficina de Logística de Campus (OLC), entre altres. També van assistir persones d’altres administracions públiques i alguna empresa.

Aquest és l’enllaç del vídeo del taller.