18/03/2022

La Universitat reconeix la tasca dels ensenyaments de la seu del Baix Penedès

S'ha fet en la celebració dels 50 anys de l’arribada dels estudis universitaris a Tarragona i els 30 anys de la creació de la URV

Assistents a l'acte de celebració a la seu del Baix Penedès dels 50 anys de la recuperació dels estudis universitaris a Tarragona i dels 30 de la URV, a l'escenari de l'Auditori del Tívoli, davant de la imatge de la seu Baix Penedès de la Universitat.

El compromís del professorat i el personal d’administració i serveis de la seu del Baix Penedès ha fet possible assolir la consolidació dels graus en Educació Infantil i en Infermeria que s’imparteixen a la seu del Baix Penedès. Per això, en l’acte de commemoració dels 50 anys de l’arribada dels estudis universitaris a Tarragona i els 30 anys de la creació de la URV que s’ha fet aquest migdia, s’ha reconegut la feina d’aquests col·lectius.

La seu del Baix Penedès de la URV es va inaugurar el curs 2009-10 a Coma-ruga, tot i que els estudis universitaris havien arribat al Vendrell l’any 1995, amb l’acord d’adscripció a la URV del Centre Universitari Baix Penedès Sancta Maria Maris, una entitat supramunicipal creada un any abans per promoure la formació superior i continuada.

Aquest curs 2021-22 s’apleguen a la seu del Baix Penedès 39 professores i professors, 5 persones de l’àmbit de la gestió i 339 estudiants.

La rectora, els degans de les facultats d’Infermeria i de Ciències de l’Educació i Psicologia i els responsables d’ensenyaments amb els membres del Personal d’Administració i Serveis de la seu del Baix Penedès.

Fins a vuit persones de la societat del Baix Penedès han pujat a l’escenari durant l’acte de commemoració per oferir un retrat del que suposa la Universitat per al territori en un dels moments més emotius de l’acte. Hugo Cardillo, director del Centre d’Educació Infantil i Primària Perellada, de Santa Oliva, ha posat en valor la relació del centre amb la URV “per l’aprenentatge continu que representa per als estudiants”, els quals “gràcies a les pràctiques, coneixen per primera vegada les realitats dels centres educatius amb les que es trobaran quan comencin a treballar”. En aquest mateix sentit, Mireia Garcia, directora de l’Institut-Escola de Coma-ruga, ha destacat les sinergies creades entre la URV i el Baix Penedès i ha dit que amb les pràctiques “obrim les portes de la vida real als estudiants que, més enllà de les teories que llegeixin, aquí aprenen a formar-se com a professionals”.

Pilar Camacho, exestudiant a la seu del Baix Penedès i avui professora del Grau en Educació Infantil al mateix centre, ha destacat el fet que joves del territori puguin estudiar a la URV i que després, com ella, trobin feina al costat de casa. Un cas similar al d’Elisabeth Ivern, exestudiant de la seu del Baix Penedès i actualment infermera de l’Àrea Bàsica de Salut del Vendrell, de la Xarxa Santa Tecla: “Tenir la URV al poble em va donar la possibilitat de complir el meu somni, que era ser infermera, i poder exercir a casa o al mateix territori”.

Membres de la societat civil del Baix Penedès, amb vincle amb la URV.

Per la seva banda, la compositora vendrellenca Carlota Baldrís, autora de la Suite Rovira i Virgili, ha destacat la seva relació amb la URV i ha donat la notícia que l’obra que va compondre per a la Coral i l’Orquestra de la Universitat ha estat nominada als Premis Clavé 2021 com a millor composició.

Durant l’acte, la rectora, María José Figueras, va lliurar una reproducció simbòlica del cartell de municipi universitari a l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez.

María José Figueras, rectora de la URV, i Kenneth Martínez, alcalde del Vendrell.

Martínez, que ha evocat el seu pas per la URV com a arqueòleg, ha dit que “per a les institucions complir anys significa que continuem dempeus i que s’han fet bé les coses”. L’alcalde s’ha marcat el repte de fer créixer els estudis de la seu del Baix Penedès: “Toca tornar a fer un esforç per donar un nou impuls a la seu del Baix Penedès. Soc conscient que tenim mancances d’infraestructures, però també tenim espai per recórrer i créixer”.

Figueras ha agraït a “totes les generacions de degans i deganes, directors i directores de departament, responsables d’ensenyament, professors i professores, en especial el professorat associat, al qual no sempre reconeixem com es mereix, i el personal d’administració i serveis” perquè “amb la seva participació i el dia a dia han estat claus en la posada en marxa i consolidació de la URV al Vendrell, que avui és un reflex més de la qualitat i l’excel·lència que caracteritza la nostra institució”.

Assistents a l’acte de celebració a la seu del Baix Penedès dels 50 anys de la recuperació dels estudis universitaris a Tarragona i dels 30 de la URV, a l’Auditori del Tívoli.