08/11/2019

La Universitat reconeix la trajectòria del PAS i PDI que es jubilen i dels que compleixen 25 anys a la institució

63 persones han complert 25 anys a la URV i 24 més s'han jubilat el darrer any

Lliurament de la insígnia dels 25 anys de la URV.

63 membres del Personal d’Administració i Serveis i del Personal Docent i Investigador han arribat aquest 2019 als 25 anys de dedicació a la Universitat, i a 24 més els ha arribat el moment de la jubilació. A tots ells se’ls ha reconegut la seva trajectòria a la URV en un acte que s’ha celebrat aquest migdia al paranimf de la Universitat.

Durant l’acte, s’ha lliurat l’insígnia de plata als que compleixen un quart de segle a la institució. Ruth Marqués, del servei d’Esports, i John Bates, coordinador del Servei Lingüístic, han parlat en nom dels membres del PAS que fa 25 anys que treballen a la institució. Inma Pastor, professora del Departament d’Història i Història de l’Art i directora de l’Observatori de la Igualtat, i Enric Aguilar, director del Departament de Geografia, han intervingut en nom dels membres del PDI que compleixen 25 anys a la URV. Tots ells van començar a treballar a la URV l’any 1994, quan l’activitat transcorria al “microcosmos”, com l’ha definit Aguilar, de l’edifici de la plaça Imperial Tarraco, amb la vida social pivotant al voltant del bar de l’Antonio.

Marqués ha recordat l’inici del programa d’Esports i la incorporació de les instal·lacions del complex Sant Jordi com la fita que va permetre impulsar-lo. En aquest sentit, ha demanat instal·lacions per promoure la salut en cada campus. Bates s’ha preguntat “com treballàvem sense Internet ni pràcticament informàtica”, i ha convidat a gaudir del moment que vivim, malgrat ser convuls: “D’aquí a 25 mirarem enrere, si l’Alzheimer ens ho permet, i veurem que els temps que estem vivint ara són els vells temps i, per tant, els bons temps”, ha conclòs Bates.

Inma Pastor ha destacat que la Universitat és un lloc on cal fomentar la qualitat i la igualtat, on homes i dones comparteixen tasques i responsabilitats, i ha valorat que “en el camí cap a la igualtat, la URV ha fet avenços destacables”. Enric Aguilar ha ironitzat amb sobre l’activitat investigadora, similar, malgrat els canvis, fa 25 anys i ara: “Continuem utilitzant la tècnica dels EOF (Esperem Obtenir Finançament)”. I ha recordat els investigadors que van obrir camp en estudis com el del clima, el seu àmbit de recerca.

Ignasi Soler, del Gabinet de Comunicació i Relacions Externes, membre del PAS que s’ha jubilat.

Per part del personal jubilat, han intervingut, en nom dels membres del PAS Amparo Aguilar, que va ser Tècnica de Suport a la Docència del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, i Ignasi Soler, que va ser primer tècnic i després cap del Gabinet de Comunicació i Relacions Externes. Encarnació Ricart, catedràtica de Dret Romà al Departament de Dret Privat Processal i Financer, i Joan Josep Sirvent, professor del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques que també va ser cap del Servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Joan XXIII, han parlat en nom del PDI jubilat.

Aguilar ha recordat la posada en funcionament de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i les persones amb qui ha tractat al llarg dels anys. Mentre que Ignasi Soler ha reivindicat la feina, els coneixements i la importància del PAS perquè la universitat funcioni: “Doctors, si accepteu un consell de jubilat, escolteu més el PAS”. Així mateix, ha ressaltat la rellevància de la comunicació institucional, en què “la comunitat és el més important”.

Ricart ha exposat que l’ofici de la Universitat és ensenyar, no només a través dels graus, màsters i publicacions, sinó també de les actituds: “És necessària una actitud oberta i renunciar als propis apriorismes”. Per la seva banda, Sirvent ha criticat la situació de la Universitat, especialment des de l’any 2009, quan va patir la retallada de pressupost més important: “Mantenir aquesta situació només pot portar un deteriorament lent i progressiu; s’ha de comptar amb els mitjans suficients per dur a terme l’activitat universitària”.

Membres del PAS i del PDI assitents a l’acte de reconeixement.

En l’obertura de l’acte, la vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social, Cori Camps, ha recordat la posada en funcionament del programa Iubilo ara fa un any perquè les persones que es jubilen a la Universitat hi mantinguin el vincle. Rosa Queral, una de les impulsores del programa, ha explicat que treballen en la reestructuració de les activitats.

El president del Consell Social, Joan Pedrerol, ha felicitat a les persones que han rebut la insígnia i als que acaben la seva carrera a la Universitat: “La suma dels encerts fets per tots vosaltres donen com a resultat la universitat que tenim”. “Som en temps que la honestedat i l’ètica cotitzen molt poc i són conceptes revolucionaris”, per això, ha apel·lat al PAS i al PDI: “No deixeu mai de ser revolucionaris”.

La rectora, María José Figueras, ha parafrasejat Norbert Bilbeny, catedràtic d’Ètica, que diu que “la reputació és el principal actiu de la Universitat”. “La vostra ètica i els vostres valors són un patrimoni incalculable”, ha dit als assistents a l’acte. “Som una petita gran universitat, ben posicionada arreu. La reputació no ens ha estat regalada, sinó que és fruit d’un treball en equip”.