10/07/2017

La URV acull la Trobada Fòrum Vives de síndics de greuges, defensors i mediadors universitaris

Aquesta trobada té lloc cada any, i hi van estar representades catorze universitats

Fotografia de conjunt dels participants al Fòrum de síndics.

Representants de catorze universitats de l’àrea de parla catalana es van reunir en el marc del Fòrum Vives per a compartir experiències i analitzar temes d’interés comú. La Universitat Rovira i Virgili va acollir la reunió els dies 6 i 7 de juliol. La Trobada de Síndics de greuges, defensors i mediadors universitaris de la Xarxa Vives es fa cada any i aquesta ha estat la 10ª edició.

Van participar representants de la Universitat d’Alacant, Universitat d’Andorra, la Universitat de les Illes Balears, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València; la Universitat Abat Oliva CEU, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Girona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya, a més de la URV. Va prendre part també el secretari executiu de la Xarxa, Ignasi Casadesús.

Les sessions de treball van consistir en una sèrie de debats al voltant de quatre temes: la independència dels síndics defensors i mediadors universitaris; les normatives reguladores dels síndics, defensors i mediadors universitaris; la participació dels síndics, defensors i mediadors universitaris en la vida i les institucions universitàries; i la gestió, valoració i compatibilització de les absències justificades dels estudiants a classe i els exàmens. El Fòrum va comptar amb la participació de Rafael Ribó, síndic de greuges de Catalunya, que hi va pronunciar la conferència: “Drets i equitat en l’ensenyament superior”.

El síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó (al centre), amb Josep Canício, sindic de greuges de la URV (esquerra de la foto).

La inauguració de les jornades el dijous 6 de juliol va comptar amb la participació del delegat del rector de Relacions Institucionals de la URV, Antoni González Senmartí, i el síndic de greuges de la mateixa universitat, Josep Canício. El rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré, va participar a la cloenda de les jornades el divendres 7 de juliol a migdia.