26/02/2016

La URV acull per primera vegada la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

Els instituts Vidal i Barraquer de Tarragona, Narcís Oller de Valls, els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita i dels col·legis Elisabeth de Salou i Carmelites de Tarragona participaran a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que organitza la Xarxa Vives i que a Tarragona acull i coorganitza la URV. L’equip classificat a nivell local anirà a la final que es disputarà a València el proper abril, en què hi haurà representats 12 equips d’universitats de la Xarxa. La fase local tindrà lloc aquest divendres i dissabte, 26 i 27 de febrer, al campus Catalunya

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual equips d’estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat de la Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga s’adreça a un col·lectiu de 300.000 estudiants dels territoris de parla catalana.

“Internet ens fa més lliures?” serà el tema de l’edició que tindrà lloc durant el curs 2015-2016 i que a la URV se celebra el 26 i 27 de febrer, en fase local. Les dotze universitats de la Xarxa Vives acolliran les fases locals de de les quals en sortiran els equips finalistes. La Universitat Politècnica de València acollirà la fase final els dies 29 i 30 d’abril.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

La participació en la competició està oberta als alumnes dels centres d’ESO i Batxillerat. A la competició local, hi prenen part els instituts Vidal i Barraquer de Tarragona Narcís Oller de Valls, Alfacs de Sant Carles de la Ràpita i dels col·legis Elisabeth de Salou i Carmelites de Tarragona. Els equips han d’estar formats per un mínim de tres i un màxim de cinc estudiants del mateix centre educatiu i han estar representats per un capità-tutor designat pel centre. Cada centre ha d’estar inscrit com a participant a una universitat de la Xarxa Vives.

A la URV la fase eliminatòria es fa aquest divendres a la tarda i dissabte al matí a la sala de juntes i a la sala de vistes del campus Catalunya, i la Lliga està organitzada per l’Oficina d’Orientació Universitària.