05/03/2021

La URV adoptarà les noves mesures del PROCICAT que permeten un 30% de presencialitat

La Universitat seguirà, com ha fet fins ara, les mesures aprovades pel PROCICAT, que va adaptant els escenaris de presencialitat en funció de la situació epidemiològica catalana

estudiant posant-se hidrogel abans de l'examen

La Universitat Rovira i Virgili ratificarà les noves mesures aprovades pel PROCICAT que permeten la presencialitat de les classes teòriques fins a un aforament màxim del 30% de l’estudiantat de manera simultània en cada centre. Aquesta ampliació del PROCICAT s’adopta després que, el mes passat, es reprengués una presencialitat restringida per als alumnes de primer curs.

L’estudiantat de grau i postgrau haurà de consultar amb el seu centre de la URV els detalls d’aquesta mesura, ja que cada centre concretarà el detall de les assignatures i grups que, d’acord amb el model híbrid adoptat per aquest curs i a l’autonomia universitària, es tornaran a impartir de manera presencial. La rectora de la URV, María José Figueras, ja ha convocat els degans i deganes, directors i directores d’escoles universitàries i responsables d’ensenyaments per acordar com articular les noves indicacions del PROCICAT. Des de la Universitat es considera que no hi haurà cap problema sanitari o de qualsevol altra índole en aplicar les noves mesures, tenint en compte que la URV sempre ha aplicat totes les normes de seguretat del seu Pla de Contingència.

Davant de la situació de pandèmia, les universitats catalanes apliquen aquest curs 2020-2021 un model híbrid de docència que es va adaptant en funció de l’evolució de la situació sanitària. El curs es va iniciar amb una activitat acadèmica amb una presencialitat restringida condicionada per l’aplicació del distanciament obligatori a les aules, en els passadissos i als espais comuns. L’escenari va canviar el 15 d’octubre de 2020 quan l’empitjorament de la situació epidemiològica i assistencial per la COVID19 va limitar l’activitat presencial únicament a les pràctiques i les avaluacions programades en aquesta modalitat. Fa un mes, la presencialitat restringida es va començar a recuperar parcialment per oferir classes teòriques limitades per als alumnes de primer curs.

En tots els casos i en tots els escenaris, l’activitat presencial als campus universitaris es realitza seguint les mesures de protecció i organitzatives per evitar la generació de riscos en la propagació de la infecció de la COVID-19 establertes en el Pla sectorial d’universitats aprovat pel PROCICAT i en els plans de contingència específics de cada universitat. Aquest Pla preveu mesures a nivell general (distància física, ús de mascareta, priorització de videoconferències per evitar desplaçaments); de material i equips de protecció; per als edificis, espais, instal·lacions i equipaments; protocols de neteja i desinfecció; de caràcter sanitari i de prevenció; específiques en aules i laboratoris; en espais d’ús compartit (sales d’estudi, biblioteques, sales d’acte, menjadors i similars); al serveis higiènics; i en altres serveis (bars, restaurants, instal·lacions esportives, aparcaments, etcètera).