27/01/2015

La URV coordina el Projecte Educatiu de Tarragona 2017

La URV coordina el Projecte Educatiu de Tarragona 2017, XVIII Jocs Mediterranis. Arriba a 179 centres educatius de la demarcació de Tarragona, per tal de fer viure i conèixer aquest important esdeveniment esportiu a nens i joves

El Projecte Educatiu dels Jocs s’ha presentat el dilluns, 26 de gener a la Sala de Graus de la URV. L’ha coordinat el grup de recerca @RGET del Departament de Pedagogia de la URV, encapçalat pel degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, Lluís Marquès, i el professor José Cela; i supervisat pel Departament d’Esports de Tarragona 2017.

Lluís Marquès ha destacat que “el Projecte Educatiu dels Jocs pretén ser un projecte compartit, que vagi de dins cap a fora dels centres i no pas al revés. Està concebut des dels propis centres”.

El tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona i comissionat d’alcaldia pels Jocs Mediterranis, Javier Villamayor, ha volgut agrair l’esforç de tots els agents implicats i del paper de la universitat com a motor d’aquest projecte de llegat. “Volem fer de l’esport una eina educativa que vagi molt més enllà dels Jocs”, ha afegit.

El Projecte Educatiu està dirigit a estudiants d’edats compreses des dels 3 fins als 18 anys de centres educatius públic, privats i concertats de la demarcació, i contempla quatre objectius principals vinculats al llegat dels Jocs: difondre aquests principis i valors a l’àmbit escolar; promoure els valors de l’esport vinculat al desenvolupament integral de l’infant; estimular el desenvolupament de talents per a la pràctica educativa de l’esport, i fomentar el sentiment de pertinença a la cultura de la Mediterrània.

Abans, la URV es va posar en contacte amb diversos centres per demanar-los una primera exploració dels aspectes que es podrien treballar i perquè poguessin aportar suggeriments i propostes a desenvolupar en el marc del PEJM2017, donant una visió propera a la realitat dels propis centres. L’objectiu d’aquest estudi va ser conèixer què fan els centres i adaptar el Projecte a la seva dinàmica de treball. Es va fer una selecció de les diferents propostes per tal de construir tretze línies d’actuació i dissenyar el projecte definitiu.

Per poder transmetre als professors el Projecte Educatiu dels Jocs, s’ha organitzat el seminari: Promoció del Projecte Educatiu dels Jocs Mediterranis a Tarragona, en el qual participen seixanta professors d’infantil, primària i secundària de totes les àrees. Els participants es converteixen en professors “promotors” dels Jocs als seus centres, i implementen accions concretes.

El Projecte Educatiu dels Jocs Mediterranis, (PEJM2017), va començar a idear-se al mes de gener de 2013, entre 2014 i 2017 es faran totes les activitats, i a partir del 2017, any dels Jocs, es fa una proposta de continuïtat.

Compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, amb la implicació dels centres educatius, l’ICE de la URV, de l’IMET, els Consells Esportius i Federacions, a més d’estudiants de la Facultat de Ciències d’Educació i Psicologia de la URV i de Cicles Formatius activitat física i esport, que donaran suport a les escoles en les activitats.

El dijous, 29 de gener s’ha presentat a l’Escola Pública del Miracle de la ciutat la campanya “Fes la Mascota”, perquè els escolars dels centres de primària puguin presentar les seves propostes. La guanyadora servirà de referència pel disseny final.

Els Jocs del Mediterrani atrauran a Tarragona 4.000 atletes de 24 països diferents.Teniu tota la informació a http://www.tarragona.cat/tarragona-2017.